زلزله بزرگ در ترکیه پیش بینی می‌شد/ هشدار یک متخصص: تهران و تبریز مستعد زلزله امروز ترکیه هستند‌ ‌

متخصص ژئومورفولوژی گفت: با توجه به اینکه  پوسته عربی در حال حرکت و بالا آمدن است پیش بینی می شد در ترکیه شاهد وقوع زمین لرزه‌ای با قدرت زیاد باشیم.

زلزله بزرگ در ترکیه پیش بینی می‌شد/ هشدار یک متخصص: تهران و تبریز مستعد زلزله امروز ترکیه هستند‌ ‌

 ‌علی اصغر هدایی افزود: هشت سال قبل نیز در دریای سرخ زمین لرزه پر قدرتی رخ داد که باعث ایجاد آتشفشان در دریا شد. در حال حاضر در منطقه اوراسیا به علت این حرکت پوسته،رشته کوههای ترکیه تحت فشار قرار دارند.

براساس سوابق زلزله های قدرتمند ایران، شهرهای تهران و تبریز مستعد رخ داد زلزله ۷.۸ ریشتری مانند زلزله امروز ترکیه را دارند.

زلزله خوی و ترکیه هیچ ارتباطی با هم ندارند. گسل خوی سیه چشمه نام دارد و ۱۷۰ کیلومتر طول این گسل است. در حال حاضر به نظر می رسد پس لرزه های خوی قدرت زیادی نداشته و قدرتمندترین آنها به ۴‌.۵ ریشتر برسد.

منبع: جام جم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • ناشناس
    18

    باميد خدا زلزله 8 ريشتر در تهران سپيده دم زمستان 1401

    نظرات شما -
    • 0

      به امید خدا. خدا ما منتطر قدرتت هستیم

  • ناشناس
    25

    دوروز قبل از وقوع زلزله نوازادی در ترکیه متولد شدبا یک دست ویک چشم ودم...این دوبهم ربطی دارند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      برا توی متحجر خرافاتی یقینا ربط دارد .

    • ناشناس
      0

      به نظرت به هم ربط دارن! دوره قجر و خرافات و رمال و فال گذشته

  • علیرضا جابرصفار
    1

    بنام بهترینها - بلاخره علم موضوع وقوع زلزله را تا حدودی تعیین تکلیف کرده و با توجه به اینکه گاها وقوع زلزله با ریشتر بالا در پایتخت و تبریز پیش بینی میشود آیا واقعا برای رویاروئی با چنین حادثه هولناک برنامه ریزی و آمادگی داریم، متاسفانه خیلی زود دیر میشود . ضمنا در حادثه زلزله خوی مهم این هست مردم شریف خوی، مردم منطقه، مردم ایران و مردم جهان در برنامه ریزی و ساماندهی زلزله زدگان خوی و مراحلهای بعدی چه نمره ای را به دولتمردان خواهند داد .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بله! بی کیفیت ترین سازه ها در مناطق جنوبی و مرکزی تهران هم اکنون با مصالح بی کیفیت و توسط کارگران غیرماهر افغانی و بدون نظارت مهندسین ناظر و شهرداری تهران در حال ساخت هستند و پس از ساخته شدن به قیمت نجومی به خلق الله قالب می شوند! حیف پولی که خرج خرید اینگونه ساختمانهای بی کیفیت می شود! هم پول هدر داده می شود و هم ساختمان بی کیفیت جان انسان را می گیرد!

  • ناشناس
    0

    تو این مواقع نیاز به کمک های بین المللی است ورزشکاران و....‌در کشور ترکیه درخواست بین المللی کرده ان چون امکانات داخلی نمی تونه جوابگو باشه

  • ناشناس
    0

    کاری نمیشه کرد زلزله یک امری طبیعی تنها باید مانند ژاپن دولت نظارت کامل بر ساخت خانه ها وساختمانها داشته باشد و آمادگی کامل دولت ومردم داشته باشند

  • ناشناس
    4

    در تهران زلزله شدید رخ نخواهد داد چونکه انسانهای مؤمن (آخوندهای شب زنده دار) زیادی در آن ساکن هستند و دعاهای سحرگاه آنها مانع وقوع بلایای طبیعی است!

  • یکی
    0

    زلزله جان انسان رو نمیگیره خانه ها و ساخته های دست انسان جان خودش رو میگیره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها