مرگ هولناک 3 موتورسوار در تصادفات جزیره کیش

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کیش گفت: امسال سه تن از راکبان موتورسیکلت های شارژی بر اثر تصادف جان خود را از دست داده اند.

مرگ هولناک 3 موتورسوار در تصادفات جزیره کیش

سرهنگ مهدی توانگر روز دوشنبه با بیان اینکه امسال تصادف راکبین موتور باعث فوت سه تن از آنان به علت عدم دقت به جلو و نداشتن کلاه ایمنی شده است اظهار کرد: ساماندهی این وسیله نقلیه در دستور کار بوده و تا کنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه پلاک گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه مراحل بعدی ساماندی این وسیله نقلیه از جمله تفکیک بهره برداری شخصی و گردشگری و ساماندهی کرایه آن به گردشگران در دستور کار است یادآور شد: امسال در نتیجه اقدامات آگاه سازی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی مردم وقوع تصادفات ۲۰ درصد و همچنین سوانح جرحی نیز ۱۷ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: در این مدت خودروهای سواری ۶۷درصد در وقوع تصادفات نقش داشته اند و بعد از آن نیز موتورسیکلت ها با ۱۳ درصد، مسافربرهای عمومی، کامیون و وانت بارها هر کدام با ۱۰ درصد در رتبه های بعدی قرار دارد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کیش یادآور شد: عمده تصادفات حوالی ساعت ۸ و ۱۶ در زمان سرویس دهی مدارس توسط والدین به علت سرعت زیاد و عدم دقت در رانندگی اتفاق می افتد.

وی افزود: پیک تصادفات در این جزیره شامل ۲۳درصد ساعت ۱۲ تا ۱۶، ۲۱درصد ساعت ۸ تا ۱۲، ۲۲ درصد ساعت ۱۶ تا ۲۰ و ۱۹ درصد ساعت ۲۰ تا ۲۴ رخ داده است.

توانگر در خصوص بیشترین علت تصادفات نیز گفت: ۳۹ درصد عدم رعایت حق تقدم، ۳۲ درصد عدم توجه به جلو، استفاده از گوشی و هندزفری و بلوتوث، سه درصد تصادف راکبین موتور شارژی است.

منبع: حادثه 24
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها