بیش از ۱۰ کیلوگرم طلای قاچاق در اردبیل کشف شد

فرمانده انتظامی استان اردبیل از کشف ۱۰ کیلو و ۵۶۴ گرم طلای قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال توسط ماموران پلیس آگاهی شهرستان کوثر در جاده سرچم خبر داد.

بیش از ۱۰ کیلوگرم طلای قاچاق در اردبیل کشف شد

سرهنگ جواد تقوی گفت: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پیشگیری و مقابله با فعالیت‌های مجرمانه ناامن‌کنندگان اقتصاد کشور ماموران پلیس آگاهی شهرستان کوثر هنگام گشت‌زنی انتظامی در جاده "سرچم" به یک دستگاه سواری پراید با ۲ نفر سرنشین مشکوک شدند.
وی با بیان اینکه سرنشینان خودروی پراید قصد فرار داشتند، اظهار کرد: پس از هماهنگی قضایی و در عملیات تعقیب و گریز پلیسی سواری پراید متوقف و ماموران در بازرسی از آن موفق شدن ۱۰ کیلو و ۵۶۴ گرم طلای قاچاق کشف و ضبط کنند.
فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش طلاهای کشف شده را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کردند، گفت: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل سیستم قضایی شدند.
سرهنگ تقوی بیان کرد: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
وی پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و اضافه کرد: برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های نیروی انتظامی است.
فرمانده انتظامی استان اردبیل ادامه داد: پلیس با کسانی که بخواهند در بازار اختلال ایجاد کرده و با قاچاق و احتکار اقلام مورد نیاز مردم، قیمت‌ها را بالا ببرند برابر قانون قاطعانه برخورد می‌کند.
تقوی با اشاره به برخورد قاطع و قانونی پلیس با قاچاقچیان، سودجویان و محتکران از شهروندان خواست، هرگونه مورد مشکوک در خصوص احتکار و قاچاق کالا را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محمود
    0

    شما چنین وضعی رو بوجود آوردید. دلار طی یک هفته 7 هزارتومن بالارفته! و پول کشور ما و دارایی ملت داره بفنا میره. مردم ناچارا" پولهاشون رو از ریال تبدیل به طلا و دلار و ماشین میکنن تمام ملت رو سفته باز کردید!

  • غلب
    0

    بیچاره مردم به تو چه می خواهد صد کیلو طلا داشته باشد اون بیچاره سلطان سکه را کشتین چی شدبی عرضه ها

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها