سیلاب ۲ مسیر در جنوب سیستان و بلوچستان را بست/ نجات ۵ گرفتار در سیلاب

دیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: مسیرهای ارتباطی جلگه به چاه اسحاق و زرآباد به چاهان در جنوب این استان به دلیل سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی بسته شد.

سیلاب ۲ مسیر در جنوب سیستان و بلوچستان را بست/ نجات ۵ گرفتار در سیلاب

مجید محبی روز یکشنبه اظهارداشت: این مسیرهای بسته شده بر اثر  سیلاب  فرعی هستند و هم‌اینک هیچ مسیر اصلی در سیستان و بلوچستان بسته نیست و این مسیرها نیز بعد از فروکش کردن سیلاب بازگشایی می‌شوند.

وی با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته از ۳۲ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان گزارش بارندگی ثبت شده است، گفت: امکان دارد در برخی نقاط استان برخی مسیرهای روستایی که در مسیر رودخانه وجود دارند بسته شده باشد اما جای نگرانی نیست این مسیرها سریعا بعد از فروکش کردن باران در منطقه باز می‌شوند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به وضعیت آب و هوایی حاکم در استان شهروندان در سفرهای برون شهری و فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در شبانه روز گذشته از ۳۲ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان شامل بنت ۲۷ میلی‌متر، فنوج ۱۸.۵، دلگان ۶.۵ و خاش یک میلی متر بوده است.

از اواخر وقت جمعه با ورود سامانه بارشی نسبتا ضعیفی در سیستان و بلوچستان شاهد بارندگی در مناطق مرکزی و جنوب استان هستیم و این سامانه تا روز یکشنبه فعال خواهد بود.

همچنین از فردا یکشنبه در سطح استان وزش باد متوسط تا نسبتا شدیداز سمت جنوب غرب رخ خواهد داد.

نجات 5 گرفتار در سیلاب فنوج سیستان و بلوچستان

اکبر کیخا سالار، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهارداشت: این حادثه شب گذشته در محدوده روستای سبیلان جعفر شهرستان  فنوج  رخ داد که در آن سرنشینان یک دستگاه خودروی سواری پژو گرفتار در  سیلاب  بعد از ۲ ساعت کار امدادی توسط نیروهای هلال احمر نجات یافتند.

وی ادامه داد: یک تیم امدادی متشکل از ۶  امدادگر  در این عملیات شرکت داشتند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک ۲۷ پایگاه ثابت و ۶ پایگاه موقت در استان با ۲۱۰ نفر امدادگر برای خدمات رسانی به شهروندان و مسافران فعال است.

وی سیلاب، آبگرفتگی منازل و حوادث کوهستانی را از حوادث زمستانی عنوان کرد و افزود: نیروهای امدادی هلال احمر در راستای رسیدگی به حوادث احتمالی به صورت شبانه روزی در پایگاه‌های امداد و نجات بصورت آماده باش کامل هستند.

کیخا سالار از فعالیت یک فروند بالگرد در اجرای این طرح خبر داد و گفت: ۶۷ دستگاه خودرو شامل خودروی نجات، آمبولانس، وانت کمکدار نیز جهت اجرای طرح زمستانه در حوادث آماده به کارگیری است.

وی اظهارداشت: هموطنان در صورت بروز حوادث می‌توانند با شماره ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.
 

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها