ناگفته های تصادف مرگبار ۲ دانش آموز خردسال در مشهد

خودروی پدرم را بدون اجازه، از پارکینگ بیرون آوردم تا با دوستانم دور بزنیم به همین دلیل هم «امیرمحمد» سوئیچ را از من گرفت تا او رانندگی کند اما زمانی که با سرعت در بولوار امامیه حرکت می کردیم ناگهان ...

ناگفته های تصادف مرگبار ۲ دانش آموز خردسال در مشهد

این ها بخشی از اظهارات نوجوان 15 ساله ای به نام «احسان» است که بعد از حادثه دلخراش رانندگی در مشهد دستگیر شد و درحالی به کلانتری قاسم آباد انتقال یافت که دوست مورد ادعای وی و دیگر سرنشینان خودرو پس از تصادف هولناک از صحنه حادثه گریخته بودند.

این نوجوان که با صدور دستوری ویژه از سوی سرهنگ احمد زمانی، رئیس کلانتری قاسم آباد و برای ریشه یابی این حادثه تکان دهنده مورد پرسش های تخصصی افسران کارآزموده قرار گرفته بود، درباره چگونگی وقوع این ماجرای دلخراش گفت: وقتی خودروی سمند سفیدرنگ پدرم را از منزل مسکونی خودمان در بولوار فلاحی بیرون آوردم، من در صندلی شاگرد نشستم و «امیرمحمد» هم در حالی پشت فرمان قرار گرفت که 3 تن دیگر از دوستانمان در صندلی عقب نشسته بودند.

هنگامی که از سمت میدان امامیه به طرف بولوار میثاق حرکت می کردیم، «امیرمحمد» پدال گاز را فشرد و خودرو خیلی سرعت گرفت.

در همین حال ناگهان یک  دستگاه پراید جلوی ما پیچید و هنگامی که «امیرمحمد» پدال ترمز را فشار داد ناگهان کنترل فرمان از دستش خارج شد.

به همین دلیل خودرو به شدت با جدول فضای سبز برخورد کرد و به آن سوی بولوار رفت و در لاین مخالف چرخید و پس از تصادف با یک سمند نقره ای که در حاشیه خیابان پارک بود، وارد پیاده رو شد و با دو دانش آموزی برخورد کرد که کنار یکدیگر قرار داشتند و ...

بخوانید۲ دانش‌آموز بر اثر سانحه رانندگی در مشهد جان باختند/ آنها باهم برادر بودند

در پی وقوع این سانحه دلخراش رانندگی، بررسی های میدانی نیروهای کلانتری قاسم آباد نیز وارد مرحله جدیدی شد. تحقیقات پلیس بیانگر آن بود که حادثه در ابتدای خیابان امامیه 57 رخ داده است و دو دانش آموز 8 و 12 ساله که با یکدیگر برادر بودند، مقابل خودرویی قرار گرفته  بودند که هیچ کس کنترل آن را به عهده نداشت.

دو برادر خردسال در پی برخورد با خودروی آهنین، هرکدام به سویی پرت شدند و نفس های کودکانه آن ها در گلو ماند.

شهروندان و رهگذران در اطراف دو کودک معصوم حلقه زدند اما کاری از دست کسی ساخته نبود. لحظاتی بعد  زنگ تلفن امدادگران اورژانس به صدا درآمد و آن ها نیز پیکرهای خون آلود را به 2 مرکز بیمارستانی در منطقه قاسم آباد انتقال دادند ولی خیلی زود خبر مرگ کودک 8 ساله (سهیل) در بیسیم های پلیس پیچید و این گونه پدر و مادری که منتظر رسیدن فرزندانشان بودند، در حالی به سوگ نشستند که هنوز سپهر (فرزند 12 ساله) آنان نفس می کشید و به اتاق مراقبت های ویژه منتقل شده بود.

پزشکان لخته خونی را در سر این کودک تشخیص دادند که نیاز به عمل جراحی داشت بنابراین اقدامات درمانی برای نجات برادر بزرگ تر از مرگ ادامه یافت.

از سوی دیگر نیز با اعترافات نوجوان 15 ساله ای که مدعی بود خودروی پدرش را در اختیار دوستش قرار داده است، عملیات ردزنی نوجوان فراری از صحنه حادثه، با هدایت سرهنگ زمانی در دستور کار نیروهای کلانتری قرار گرفت و تلاش ها برای دستگیری وی آغاز شد.

شایان ذکر است روز گذشته بر اثر سهل انگاری  دستگاه های مسئول ، خبر مرگ دو کودک دانش آموز مذکور در خروجی کانال ها و خبرگزاری ها  قرار گرفت که موجب بروز نگرانی و تالمات روحی و روانی در شهروندان شد در حالی که ، یکی از کودکان تا لحظه تنظیم خبر (ساعت 21 شب گذشته) در مرکز درمانی بستری بود.

منبع: خراسان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • ناشناس
    0

    واقعه فكر كردن بهش خيلي سخته خداوند به خانوادش صبر بده

  • احمدی
    0

    ماموران اورژانس خیلی دیر سر صحنه تصادف حاضر می شوند .و معمولا کار خاص امدادو نجات هم از دستشون بر نمیاد .اما آمار غلط میدن که مثلا 5 دقیقه طول کشید سر صحنه برسیم .

  • ناشناس
    18

    صدقه بدهید تا از بلاها در امان باشید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      ی عمره با این اراجیف خودتون سر کار گذاشتید اینم بندازید گردن پدر دو بچه ک صدقه نداده آدم حسابی مقصر والدین بی مسئولیتی هستن ک بچه قانونمند بزرگ نکردن

  • ناشناس
    2

    پدر و مادرهایی که ماشین می دن دست نوجوون هاشون که اینجوری خانواده ها رو به عزا بنشونن بی مسئولیتی تا چه اندازه چرا خانواده ها تا این اندازه بی مسئولیت شدن؟ کی جواب اون پدر و مادر جگر سوخته رو می ده ؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بی اجازه برداشته

  • ناشناس
    2

    از زمین و آسمان بلا بر سر ایران می بارد!
    ارابه های مرگ، چوبه های دار برای افراد سیاسی، آمار بالای خودکشی و قتل ها و خشونت های خانوادگی(سر بُریدن و مثله کردن و آتش زدن و.. )
    حذف شدن از معادلات جهانی، نامیدن خلیج ع ر ب ی به جای خلیج فارس توسط کشور دوست و برادر' آ خ و ن د ه ا ' عراق !
    واهمه مان این است که به دنبال بی کفایتی و بی درایتی مسئولان بی عرضه ا ی ر ا ن م ا ن از دست برود !!!

  • afshar124
    4

    با تاسف از این حادثه دلخراش و غم انگیز ، به صراحت باید گفت خدا لعنت کند پدر و مادرانی
    را که احساس مسئولیت نمیکنند و علاه بر دادن آزادی بیش از اندازه به فرزندان خود که گستاخانه به اعتراف فرزند مالک اتوموبیل ، کلید ماشین را بدون اجازه پدر از جیبش برداشته و نتیجه آن حادثه حاد قتل دودانش آموز خردسال شده و با لحاظ به فرار از صحنه جرم در واقع جرم ایجاد شده قتل عمد محسوب شده و حق حقوقی والدین اولیائ دم محفوظ خواهد بود که خون خواه فرزندان خود باشند
    و بر دادگاه رسیدگی کننده پرونده قتل عمد ، فرض است که بدون اغماض و کوتاهی به گونه ای اقدام
    و اعاده حق و عدالت فرمایند که دیگر شاهد و نظاره گر این گونه حوادث تلخ و جبران ناپذیر نباشیم و امیت ترافیک شهری برهم نخورد که در آنصورت کسی را جلودار آن نخواهد بود.
    با کمال اندوه و تاسف تسلیت خویش را تقدیم به خانواده مرحومین دانش آموز نموده و صبر و شکیبائی
    را برای آنان از بارگاه ایزد منان خواستارم. / افشار

  • ناآشنا
    6

    انشا الله با پیامبر معشور بشن
    خداوند به پدرومادرش صبر بده

    نظرات شما -
    • 4

      ان شا الله با اولیاء محشور شوند..

  • ناشناس
    0

    خدا به خانواده اش صبردهد

  • زمان
    0

    پدر ومادر پز ميدهند وار ١٢سالگي به پسرشان رانندگي ياد ميدهند نتيجه اش ميشه اين

  • ناشناس
    1

    دوسرمایه یه خانواده بعضا یک کشوربراثر سرمایه یه خانواده دیگرواجتماع به فنا رفت،دوبچه معصومی که بارعایت مقرات
    (عبورازپیاده رو) توسط فردیاافرادی که به قانوان احترام نکرده (هم قانون خانواده وهم قانون راهنمایی ورانندگی) باعث به بادرفتن این سرمایه شده،بایدبه قانون احترام گذاشت،قانون درهرکشوری ضامن سلامت افرادهست،سرپیجی آن ضمانت معنی پیدانمی کند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها