حکم قطعی مرتکبین جرایم مالی پرونده‌های شهرداری و شورای شهرهای رامسر و چمستان صادر شد

رئیس کل دادگستری مازندران از صدور احکام قطعی نسبت به مرتکبین جرایم مالی مرتبط با پرونده‌های شهرداری و شورای اسلامی شهرهای رامسر و چمستان و محکومیت شهردار و شورای شهر اسلامی رامسر به تحمل ۵ سال حبس خبرداد.

حکم قطعی مرتکبین جرایم مالی پرونده‌های شهرداری و شورای شهرهای رامسر و چمستان صادر شد

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری بر مبارزه با متعدیان به بیت‌المال و مقابله با مظاهر فساد در دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی غیر دولتی تاکید کرد و گفت: اقدامات مزبور یکی از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضایی استان است. در همین راستا رسیدگی سریع، قاطع و قانونی به مصادیق مختلف فساد، به‌ویژه مفاسد اقتصادی و نیز ارتقاء سلامت نظام اداری در دستور قرار دارد و در این زمینه با هیچ فردی مماشاتی صورت نمی‌گیرد.

 عالی‌ترین مقام قضایی استان مازندران، افزود: با صدور رأی قطعی در دادگاه تجدید نظر استان، مظاهر باقر سلیمی (شهردار سابق رامسر) و محمد جعفر خلیلی (رئیس سابق شورای اسلامی این شهر) هر کدام به اتهام ارتشاء به نحو متعدد به تحمل ۵ سال حبس تعزیری، جزای نقدی معادل قیمت مال و وجوه ماخوذه، ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و انفصال موقت به مدت ۳سال محکوم شدند.

این مسئول تصریح کرد: در ضمن شهردار سابق رامسر بابت تضییع اموال عمومی و حقوق بیت‌المال به ۷۴ ضربه شلاق تعزیری، جبران خسارت وارده و پرداخت اجرت‌المثل و جزای نقدی معادل مبلغ انتفاعی نیز محکوم شد.

 حجت‌الاسلام اکبری در ادامه رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی، غلامرضا چمن آراء (شهردار سابق چمستان) به اتهام تصرف غیرقانونی و تضییع اموال دولتی به ۹۲ ضربه شلاق و نقی توکلی (کارمند وقت شهرداری و دبیر کمسیون ماده ۱۰۰ ) به اتهام ارتشاء به نحو متعدد به ۷ سال و نیم به اضافه یک‌روز حبس تعزیری، جزای نقدی معادل مال ماخوذه، ضبط مال پرداخت شده در حق دولت، ۷۴ ضربه شلاق و انفصال موقت از خدمات دولتی به مدت یکسال و ۵ نفر دیگر از محکومین این پرونده نیز به اتهام رشاء هر کدام به ۶ ماه و یک روز حبس (تعلیق به مدت ۲سال) و ضبط مال پرداخت شده درحق دولت محکوم شدند .

 رئیس کل دادگستری استان مازندران، افزود: ۴ نفر دیگر ازمحکومین به اتهام رشاء، هر کدام به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم که محکومیت آنها به مدت ۴ سال تعلیق شد.

 حجت‌الاسلام اکبری خاطرنشان کرد: به هم استانی‌های عزیز این اطمینان را می‌دهم که دادگستری استان عزم خود را در مبارزه انقلابی و جهادی با همه مصادیق فساد و پیشگیری از ایجاد بسترهای فسادزا جزم کرده و از هیچ اقدامی که در راستای حفظ حقوق بیت‌المال لازم و ضروری باشد دریغ نمی‌کند.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • نسیم
    0

    با سلام
    یک پیشنهاد داشتم خدمتتان عرض کنم لطفا دهیاران عزیز را از همان روستای که در آن زندگی میکنند انتخاب نکنید ( مخصوصا خطه شمال ایران مازندران و گیلان ) در مناطق شمالی کشور به دلیل ساخت و سازهای و ویلاسازی ها افراد مختلفی در حال جابه جایی هستند و متاسفانه بعضا دیده شده در پی بروز مشکلات دهیاران عزیز جانب هم روستای های خود و یا اقوام نزدیک خود را می گیرند و این باعث تنش بیشترمی شود وفتی تمام اقوام و خانواده درجه یک دهیار در همان روستا زندگی میکنند و این مسئله در اجرای قانون و نظم امنیت عمومی اختلال ایجاد میکند دهیار به دلیل معذوریت های اخلاقی و رو درو شدن با خانواده و اهالی روستای که با مردم آنها بزرگ شده است هیچگاه جانب حق را نمی تواند رعایت کند . و باعث می شود شکایت به مراجع بالاتر کشیده شود.

    نظرات شما -
    • امیرحسین پاکذات به نسیم
      0

      دهیار را شورا انتخاب می‌کند وزیر نظر مدیرکل روستایی استانداری ها هستند

  • TN
    0

    کسی که تو خیابان اومده گرسنه و بیکار است را اعدام می کنید بعد این کثافتها که هزار جور اختلاس و سوئ استفاده از منسب کرده را 5 سال حبس می دهید

  • ناشناس
    0

    باورم نه اید این سخن به درست ،،فقط دروغ میگویید

  • امیرحسین پاکذات
    0

    شهرداری ها چون تخلفات شان آشکار است نه پنهان براحتی دستگیر می‌شوند ولی تخلفات دستگاه های اجرایی و بانکی چون نهان و پیچیده و مبهم میباشد هرگز آشکار نمی‌شوند

  • ناشناس
    0

    دست شما قاصی محترم درد نکند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها