تعرض و شکنجه زنان زندانی در تهران از زاویه دوربین/ ویدئو

ماجرای تجاوز به خانم ها و برخوردهای خشونت آمیز در زندان استان تهران این روزها پررنگ شده است و این فیلم رازگشایی می کند.

تعرض و شکنجه زنان زندانی در تهران از زاویه دوربین/ ویدئو

چشم هایت را که ببندی و یکدفعه در این مکان حضور پیدا کنی،در حالی که ندانی از چه مسیری گذشته ای تا به این کارگاه رسیده ای؛محال است بتوانی احتمال دهی که اینجا جایی در دل زندان باشد.

درست در قلب ندامتگاه زنان استان تهران ،در پس زندگی تلخ و کبود متهمان و مجرمانی که با پرونده های ریز و درشت قضایی کارشان به زندان کشیده شده است؛وقتی از درهای فولادین و قفل هایی که بر نرده های آهنی زده شده عبور می کنیم؛به کارگاه زندان قرچک ورامین می رسیم که در اینجا زندگی در جریان است.

کارگاه خیاطی که زندگی در آن جریان است با وجود مانکن هایی که لباس های دست دوز را بر تن کرده اند و صدای چرخ خیاطی و گپ ریز ریز زنان در بند،تصویری از تکاپوی زندگی زنان زندانی است.

ملزومات و وسایل اولیه در اختیارشان قرار می گیرد و حتی کار به آنها آموزش داده می شود.بعد می توانند تا ظهر در این کارگاه کار کنند و درآمد کسب کنند.مددجویان اگر دلشان بخواهد شغلی داشته باشند،در این کارگاه مشغول به کار می شوند. هم روزگارشان به بطالت نمی رود و هم روزنه امیدی برای اشتغال به کار بعد از آزادی پیدا می کنند.از معرق و خیاطی گرفته تا هنرهای دستی دیگر مثل مروارید دوزی و بافت انواع عروسک و کیف در این زندان کارگاه دارند.

حالا زندان قرچک ورامین یا همان ندامتگاه زنان شهرری هم این روزها از گزند نا آرامی ها در امان نبوده است.شایعه ای مبنی بر تجاوز و ضرب و شتم زندانیان این ندامتگاه منتشر شده است که موجب تشویش و دل آزردگی خانواده زندانیان شده است.

به همین بهانه دوربین خبرگزاری میزان وارد زندان شده و از بخش های مختلف این زندان گزارشی تهیه کرده است.شایعه ها مبنی بر این بود که به زندانیان غذا داده نمی شود و شرایط زندگی سختی را می گذرانند.

اما زندانیانی که در بخش های مختلف مشغول کار و فعالیت این خبر را به شدت تکذیب کردند و همگی از اینکه خانواده هایشان با این شایعه دچار اضطراب شدند ناراحتند.

یکی از آنها گفت:«می گویند در زندان زنان به خانم ها تجاوز می شود.این یک دروغ تلخ اما خنده دار است.چون امکان ندارد مردی به زندان وارد شود.»

بقیه مددجویان نیز تائید کردند که در هر جایی از زندان را سرک بکشید محال است با حضور هیچ آقایی در زندان مواجه شوید.

آنها همچنین برخورد خشن و بروز ضرب و جرح را قویا تکذیب کردند.

حجم ویدیو: 55.36M | مدت زمان ویدیو: 00:07:04 | دانلود ویدیو
منبع: میزان
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها