عامل انتشار اکاذیب در شبکه اجتماعی اینستاگرام دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از شناسایی فردی که اقدام به انتشار اکاذیب در شبکه اجتماعی اینستاگرام در شهرستان زابل کرده بود، خبر داد.

عامل انتشار اکاذیب در شبکه اجتماعی اینستاگرام دستگیر شد

سرهنگ حسن کیخا، در تشریح این خبر اظهار داشت: برابر رصد و پایش فضای مجازی وتلاش شبانه‌روزی کارشناسان پلیس فتا شهرستان زابل، پیج اینستاگرامی که اقدام به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی می نمود مورد شناسایی قرار گرفت، لذا پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پیج مورد‌نظر با انتشارمکرر پست ها وهشتک هایی موجب تشویش اذهان عمومی و برهم زدن امنیت و آرامش جامعه شده بود، کارشناسان این پلیس طی اقداماتی فنی و تخصصی واطلاعاتی متهم را در فاصله زمانی کوتاه شناسایی کردند و متهم پس از اخذ دستور قضایی، در اداره پلیس فتا حضور پیدا کرد.

این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات به عمل آمده از متهم، ابتدا وی منکر هرگونه جرم انتسابی بود ولی در نهایت با مشاهده مدارک، مستندات و ادله جمع آوری شده توسط کارشناسان این پلیس به جرم خود اقرار نمود  و انگیزه این اقدام را بالابردن تعدادفالوور پیج اینستاگرامی خود وافزایش تعدادبازدیدکننده اعلام نمود که سرانجام پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال گردید. 

سرهنگ حسن کیخا درپایان خاطر نشان کرد: برابر ماده 18 قانون جرائم رایانه‌ای هرکس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند افزون بر اعاده حیثیت به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از 5 میلیون ریال تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

این مقام سایبری خاطرنشان کرد: کاربران اینترنت می‌توانند ضمن مراجعه به سایت اینترنتی cyberpolice.ir راهنمایی‌های لازم را دریافت کرده و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن 096380که به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند، اعلام کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها