آزادی پزشک قاتل با قرار وثیقه ۸ میلیارد تومانی

پرونده دختر جوانی که بعد از جان‌باختن هنگام عمل زیبایی در یک مطب خصوصی، پیکر بی‌جانش به بیابان‌های اطراف نظرآباد منتقل و در آنجا به آتش کشیده شده بود، با آزادی پزشک متخلف وارد مرحله تازه‌ای شد.

آزادی پزشک قاتل  با قرار وثیقه ۸ میلیارد تومانی

رسیدگی به این پرونده از روز 26تیرماه امسال با مفقودشدن دختری 29ساله در تهران آغاز شد. نزدیکان دختر جوان مدعی بودند که او برای رفتن به مطب یک جراح زیبایی در شرق تهران از خانه بیرون رفته و دیگر برنگشته است. با وجود ثبت مشخصات دختر جوان در فهرست افراد گمشده، اما هیچ ردی از او به‌دست نیامد تا اینکه چند روز بعد جسد سوخته دختری در حاشیه بزرگراه غدیر در نظرآباد کرج کشف شد و بررسی بقایای لباس‌ها و پابند متوفی نشان می‌داد که جسد متعلق به دختر گمشده است.

اولین سرنخ

با وجود کشف جسد دختر جوان به‌دلیل شدت سوختگی علت مرگ وی مشخص نبود. از سویی معلوم نبود او چطور جان خود را از دست داده و پیکرش از تهران به‌ نظرآباد منتقل شده است. در این شرایط تجسس‌های کارآگاهان پلیس در شاخه‌های مختلف ادامه پیدا کرد.

ماموران با شناسایی خودرویی که جسد به وسیله آن به‌ نظرآباد منتقل شده بود، مالک آن را بازداشت کردند. او ضمن پذیرش انتقال جسد گفت که دختر جوان در یک کلینیک زیبایی جانش را از دست داده و مدیرکلینیک از او خواسته تا جسد را به آنجا منتقل کند. اعترافات راننده تا حدودی ابعاد ماجرا را برای کارآگاهان مشخص کرد و باعث شد آنها برای رازگشایی از این معما به کلینیک زیبایی بروند.

اعتراف به قصور پزشکی

تحقیق درباره پزشکی که مدیر این کلینیک بود، نشان می‌داد که او مدت‌ها در یکی از ارگان‌های نظامی طبابت می‌کرده اما از سال94 از آنجا جدا شده است. همچنین بررسی‌ها نشان داد که او 2کلینیک در شمال و شرق تهران دارد اما از مدتی قبل به‌دلیل تخلفات و شاکیان زیادی که داشته مجوز فعالیت او باطل شده اما همچنان به‌طور غیرقانونی عمل زیبایی انجام می‌دهد. در این شرایط بود که پزشک متخلف و همکارانش در کلینیک بازداشت شدند و شمار متهمان در این پرونده به 7نفر افزایش پیدا کرد.

وقتی متهم اصلی تحت بازجویی قرار گرفت، ابتدا ادعا می‌کرد که او روی متوفی هیچ جراحی‌ای انجام نداده و از ماجرا اطلاعی ندارد؛ اما وقتی پی برد که همکارانش اسرار او را برملا کرده‌اند، روایت تازه‌ای از مرگ دختر جوان را بازگو کرد. او گفت:‌ من جراحی زیبایی را به‌طور کامل و بدون هیچ مشکلی انجام دادم. وقتی کارم تمام شد از بیمار حالش را پرسیدم که او گفت کمی گیج است.

من هم گفتم کمی در مطب بمان و استراحت کن تا حالت خوب شود. بعد از آن من به اتاق رفتم و دیگر از هیچ‌چیز خبر ندارم. بر فرض اینکه من قصور پزشکی هم انجام داده باشم، بیمه‌ای که تحت پوشش آن هستم دیه بیمار را پرداخت می‌کند.

اظهارات این پزشک در حالی بود که حرف‌های همکارانش نشان می‌داد که او بعد از فوت دختر جوان به آنها دستور داده تا جسد را از مطب خارج کنند. شواهد به‌دست‌آمده نشان می‌داد که کارکنان مطب بعد از فوت دختر جوان در جریان عمل زیبایی، جسد او را روی یک ویلچر نشانده و در ادامه به ‌خودروی راننده منتقل کرده و او را در صندوق عقب انداخته‌اند و او نیز جسد را بعد از یک و نیم روز به ‌نظرآباد برده و به آتش کشیده است.

آزادی با وثیقه سنگین

در شرایطی که اتهام پزشک متخلف در این پرونده قتل عمد، اتهام راننده که جسد را سوزانده جنایت بر میت و اتهامات سایر متهمان نیز همدستی با آنهاست و متهم اصلی تا چندی پیش در بازداشت به سر می‌برد، حالا اما توانسته با قرار وثیقه 8میلیارد تومانی آزاد شود. وکیل مدافع اولیای دم درباره روند رسیدگی به این پرونده می‌گوید: حادثه تلخی که برای دختر جوان اتفاق افتاده حتما با سوء‌نیت همراه بوده است؛ چراکه از او برای انجام جراحی زیبایی 6میلیون تومان دریافت شده بود، درحالی‌که انجام این جراحی دست‌کم 20میلیون تومان هزینه دارد.

از سویی به فرض اینکه دختر جوان بر اثر حادثه یا قصور پزشکی هنگام جراحی زیبایی جانش را از دست داده باشد، چه دلیل دارد که جسدش به بیابان منتقل و سوزانده شود و پزشک و همکارانش تلاش کنند تا ماجرا را پنهان کنند. او ادامه می‌دهد: این پزشک پیش از این نیز مرتکب تخلفات زیادی شده و شاکیان متعددی دارد. اولیای دم دختر جوان با این حادثه داغدار او شدند و به همین دلیل درخواست دارند که مقصران قتل دخترشان به سزای عملشان برسند.

منبع: همشهری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • ناشناس
    1

    اولش فکر کردم آن یکی پزشک نیکوکار در بند اینجوری آزاد شده! میگم حالا دوباره نره یه جور دیگه باعث مرگ یکی دیگه بشه؟!

    نظرات شما -
    • 📰
      2

      قصاص قاتلین تنها راه حل به حداقل رساندن وحشی گری هاست ، حتی به خاطر یک مقتول چندین قاتل قصاص شوند .

  • ناشناس
    0

    به دختره تجاوز نشده احتمالاً ؟؟؟

    نظرات شما -
    • 📰
      2

      قصاص قاتلین تنها راه حل به حداقل رساندن وحشی گری هاست ، حتی به خاطر یک مقتول چندین قاتل قصاص شوند .

  • 7

    دختر عاقل تنهایی میره دکتر؟؟؟
    از زمان قدیم گفتن : آدم تنها رو گرگ میخوره

  • ناشناس
    2

    متهم به قتل عمدی را نمی توان با قرار قضایی وثیقه از بازداشت آزاد کرد! قانونگذار به بازپرس و قاضی پرونده چنین اجازه ای را نداده است. قرار قضایی متهم به قتل عمدی بازداشت موقت است. در این پرونده احتمالاً اتهام پزشک متخلف، قتل شبه عمدی و قصور پزشکی است که توانسته با قرار وثیقه آزاد شود!

  • ناشناس
    0

    دکترامون هم بی وجدان شدن معلوم نیس به اون دختر بدبخت تجاوز کرده یا نه بعدشم واسه اینکه اثری نمونه آتیشش زده بعدم خیلی راحت می گه بیمه دیه رو می ده بیشرف

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تو این دنیا انسان آزاده هر کاری دلش خواست انجام بده .....اما عاقبتی هم وجود داره که باید در محضر خداوند پاسخگو باشی البته اگه در همین دنیا به سزای اعمالت نرسی که بیشتر انسان‌ها در همین دنیا مجازات می‌شوند

  • علی
    8

    مولوی جان خوراک جمعه آیندت فراهم شد. برای ازادیش کوتاه نیای

  • بازنشسته
    0

    پول حلال مشکلاته

  • امیرازگودسیددرویش میدان شوش
    0

    واقعا جای تاسف است که اینطور جنایتکاران با پول از دست قانون فرار میکنند...پول جنایتکاریهای خود را کمیش خرج رهائی از چنگ عدالت میکنند...متاسفیم.

  • ناشناس
    2

    خیلی باحالیم ما

  • ناشناس
    0

    هیچ نظارتی در کار اصناف و پزشکان و ..... وجود ندارد هر کس در هر شغلی هر کاری دلش میخواهد می کند.
    البته لیاقت مردم ایران همین است !
    موفق باشید عزیزان

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      شما هم فردی از همین افراد ایرانی که وصف آنها را کردید هستید!

  • ناشناس
    2

    نظامی بوده دقت که کردید؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      به نکته ظریفی اشاره کردید! راستش خودم بیشتر درگیر اشتباههای ایشان به عنوان یک پزشک بودم که اگر با همان چند تایی که پیش از این یکی پیش آمده اجازه کار بیشتر به ایشان نمی دادند این دختر خانم هم میتوانست هنوز زنده باشد!

  • ناشناس
    0

    چه مملکت امنی شده که برای دکتر رفتن هم باید بترسی !قابل توجه کسانی که میگویند عوضش امنیت داریم !

  • ناشناس
    0

    دکتری با سهمیه و با مصونیت پیگیری مگه میشه با جان مردم با سهمیه بندی شوخی کرد .پزشک فقط باید عالم ترین باشد و نه رزمنده و سیاسی !

  • ناشناس
    0

    اینودیگه نباید ازاد میکردم حق این بی شرف قصاص هست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها