مرگ سرباز دانشجو در آتش‌سوزی آزمایشگاه

علت وقوع آتش‌سوزی و انفجار در آزمایشگاه دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان که منجر به مرگ یک سرباز دانشجوی امریه همدانی و تعطیلی این دانشگاه شده بود از سوی کارشناسان تحت بررسی قرار گرفت.

مرگ سرباز دانشجو در آتش‌سوزی آزمایشگاه

شامگاه شنبه 19 آذر یکی از آزمایشگاه‌های دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان دچار حریق شد. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی خمینی‌شهر در این باره گفت: یکی از آزمایشگاه‌های دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی در ساعت‌ ۱۹ و ۳۶ دقیقه شامگاه شنبه دچار حریق شد که با حضور بهنگام و سریع مأموران آتش‌نشانی ایستگاه شماره ۲ و ۳ سازمان آتش‌نشانی خمینی‌شهر اصفهان و دانشگاه صنعتی حریق به‌موقع اطفا شد.

در این حادثه یکی از دانشجویان این دانشگاه که سرباز امریه و اهل همدان بوده جان خود را از دست داد.
روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان به نقل از علی‌اصغر انصافی رئیس دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان اعلام کرد: آتش‌سوزی در آزمایشگاه شیمی معدنی دانشکده شیمی واقع در طبقه سوم این دانشکده رخ داد و حسین مرادی نیروی خدمت امریه دانشکده شیمی اهل ملایر استان همدان در این حادثه جان باخته است.
انصافی با بیان اینکه آزمایشگاه‌های تحقیقاتی تا ساعت ۲۲ در اختیار محققان است، تصریح کرد: بررسی مقدماتی نشان می‌دهد سهل‌انگاری متوفی سبب بروز این حادثه شده است. 
بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که در نتیجه یک واکنش شیمیایی ابتدا آتش‌سوزی رخ داده و سپس آتش، سبب انفجار شده اما علت دقیق انفجار در دست بررسی است. انفجار ناشی از آتش‌سوزی سبب تخریب دیوار و سقف این آزمایشگاه شده اما آتش به بخش‌های دیگر سرایت نکرده است.
انصافی با اشاره به اینکه تاکنون بجز موارد محدود آتش‌سوزی کوره که خسارت و تلفاتی نداشته، حادثه این‌چنینی در این دانشکده وجود نداشته است، خاطرنشان کرد: این وقایع، بر اساس بی‌احتیاطی، تخریب یا عدم کارکرد ناگهانی وسایل آزمایشگاه اتفاق می‌افتد که قابل پیش‌بینی نیست.
به دنبال این حادثه، هیأت رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان یکشنبه را عزای عمومی و تعطیل اعلام کرد.
دکتر محمد علی زلفی گل، وزیر علوم ضمن‌ تأکید بر رسیدگی سریع به موضوع، دکتر سید علی‌محمد میرمحمدی میبدی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان را مأمور پیگیری سریع و بررسی علل این حادثه کرد.
پس از این حادثه عده‌ای از دانشجویان گفته‌اند حسین مرادی دانشجوی دکترای شیمی بوده، در حالی که دانشگاه صنعتی مرحوم حسین مرادی را فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد شیمی و سرباز امریه این دانشگاه معرفی می‌کند. به گفته‌ دانشجویانی که پیش از حادثه در کنار وی حضور داشتند، این دانشجو در حال کار روی داده‌های خود در لپ‌تاپ بوده و هیچ کار آزمایشی انجام نمی‌داده است.

منبع: ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها