قصاص، پایان نزاع مرگبار خیابانی

پسر جوان که در یک درگیری جمعی مرتکب قتل شده بود وقتی برای بار دوم پای میز محاکمه رفت با مجازات قصاص روبه‌رو شد.

قصاص، پایان نزاع مرگبار خیابانی

رسیدگی به این پرونده از پاییز سال 99 با گزارش یک نزاع جمعی در جنوب تهران آغاز شد. پس از این گزارش، مأموران پلیس به محل اعزام شدند و با بررسی‌های اولیه مشخص شد که درگیری میان 8 پسر جوان رخ داده و در این میان 2 نفر از آنها به نام‌های خسرو و بهروز بشدت زخمی شده‌اند که هر دو نفر به بیمارستان منتقل شدند اما ساعاتی بعد پزشکان اعلام کردند خسرو به علت شدت جراحات وارده و خونریزی شدید فوت کرد.
پس از مرگ خسرو پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و مأموران دریافتند قاتل همان بهروز است که خودش نیز در بیمارستان بستری است و از ناحیه گردن با چاقو مجروح شده است.
به این ترتیب بهروز پس از بهبودی تحت بازجویی قرار گرفت و به قتل اعتراف کرد و گفت: چند ساعت پیش از حادثه با دوستانم مشروب خورده بودیم.

من برای جا به جا کردن خودروی دوستم رفته بودم اما وقتی برگشتم دیدم دوستانم با چند نفر درگیر شده‌اند. بلافاصله از خودرو پیاده شدم تا ببینم موضوع چیست که خسرو با چاقو چند ضربه به گردن و دستم زد و روی زمین افتادم در همان لحظه چشمم به چاقویی افتاد که روی زمین افتاده بود، برای دفاع از خودم آن را برداشتم و به سینه خسرو زدم بعد هم بیهوش شدم.
تحقیقات میدانی پلیس هم گویای آن بود که خسرو در ابتدا به بهروز حمله کرده و او را با چاقو زده است. پس از تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
در ابتدای جلسه اولیای‌دم درخواست قصاص کردند.

سپس متهم به جایگاه رفت و با تکرار اظهاراتش در مراحل بازجویی عنوان کرد که قصدش کشتن خسرو نبوده و تنها برای دفاع از خودش ناچار شده او را با چاقو بزند.
در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به گزارش پلیس و مدارک‌ موجود در پرونده دفاع مشروع را پذیرفتند و وی را به پرداخت دیه محکوم کردند، اما خانواده مقتول به حکم صادره اعتراض کردند و پرونده به دیوان عالی کشور رفت و قضات دیوان پس از بررسی پرونده حکم را نقض کردند و پرونده برای رسیدگی به شعبه همعرض فرستاده شد.
این بار پرونده به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران رفت و اولیای دم باز هم درخواست قصاص کردند. بعد از آن متهم به جایگاه رفت و با تکرار دفاعیات قبلی خود گفت: من برای دفاع از خودم مقتول را زدم.
در ادامه وکیل اولیای‌دم به جایگاه رفت و گفت: بررسی فیلم‌های دوربین مداربسته نشان می‌دهد که متهم چاقویی را از روی زمین برنداشته و چاقو متعلق به خودش بوده و همین موضوع کافی است تا بتوان گفت او با قصد قبلی قربانی را به قتل رسانده است.
پس از آن قضات با اعلام پایان جلسه رسیدگی برای صدور رأی وارد شور شدند و پسر جوان را به قصاص محکوم کردند.

منبع: ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها