کلاهبرداری فالوده فروش دوره گرد

رئیس پلیس فتا استان قم از دستگیری فردی خبر داد که با کپی برداری از کارت بانکی مشتریان از حساب بانکی آن‌ها برداشت می‌کرد.

کلاهبرداری فالوده فروش دوره گرد

سرهنگ علی موالی اعلام کرد: در پی وصول شکایتی مبنی بر اینکه با وجود در اختیار داشتن کارت بانکی طی چندین  تراکنش از حساب بانکی  مالباخته مبالغی بصورت غیرمجاز برداشت شده است، شناسایی متهمان در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی در ادامه بیان داشت: ماموران پرونده با انجام تحقیقات و بررسی مستندات ارائه شده توسط مالباخته مشخص شد تراکنش‌ها از طریق یک فروشنده دوره گرد فالوده و آب زرشک در پایانه حمل و نقل انجام شده است و موضوع احتمال  کلاهبرداری  به روش  اسکیمر  توسط این فرد را بالا برد.

رئیس پلیس فتا استان قم اظهار داشت: نهایتاً ضابطین قضایی این پلیس با انجام اقدامات فنی و پلیسی متهم را شناسایی کردند و پس از اطمینان از کلاهبردار بودن فرد، وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند که مجرم در همان بازجویی‌های ابتدایی اعتراف کرد با تهیه دستگاه اسکیمر اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.

وی افرود: این  کلاهبردار  در یکی از پایانه‌های خودرو‌های سنگین با راه اندازی بساط فروش فالوده و آب زرشک از کارت بانکی مشتریان کپی تهیه می‌کرده و حساب بانکی آنان را خالی می‌کرد.

سرهنگ موالی با بیان اینکه اسکیم یک دستگاه جانبی است که از طریق آن مجرم اقدام به کپی برداری از کارت‌های بانکی افراد می‌کند توصیه کرد بهتر است ضمن فعال کردن پیامک واریز و برداشت، هنگام استفاده از دستگاه‌های کارت خوان از ارائه کارت و رمز آن به فروشنده خودداری کرده برای کشیدن کارت شخصا اقدام نمایند و از فروشندگان مشکوک و غیر مجاز خرید نکنند.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مدرسه بسازم برای پسرم
    1

    سوال اینه
    که
    92 هزار میلیارد
    و 75 هزار میلیارد که
    هاپولی میفرمایند
    با روش اسکیمر کارت به کارت هاپولی میفرمایند حضرات !؟
    چجوری پول رو جابجه میفرمانید !؟
    خسته نشن یه وقت
    سنگینه
    بیچاره ها کمر درد نگیرن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها