مفقودی کوهنورد تهرانی ۱۰ روزه شد

پس از گذشت ۱۰ روز از مفقود شدن کوهنورد تهرانی بنام «مرتضی رضایی زاده» در ارتفاعات آتشکوه هنوز هیچ اثری از وی یافت نشده است.

مفقودی کوهنورد تهرانی ۱۰ روزه شد

وی ۲۰ آبان ماه در جمع یک تیم ۹ نفره برای صعود قله آتشکوه به منطقه لواسانات رفته بود، اما هنگام بازگشت از تیم جدا و دیگر اثری از این کوهنورد یافت نشد. در این مدت از ابتدای اطلاع رسانی به نیرو‌های امدادگر هلال احمر تلاش‌های زیادی در عصر همان روز جمعه انجام شد، ولی بی نتیجه بود.

از روز شنبه ۲۱ آبان امدادگران دیگری با مشارکت کوهنوردان عضو کمیته جستجو و نجات هیات کوهنوردی استان تهران، هیات کوهنوردی شمیرانات، هیات کوهنوردی شهرستان لواسان و امدادگران محلی به منطقه اعزام شدند، ولی با جستجو مسیر‌های مختلف منطقه متاسفانه اثری از وی نیافتند.

تلاش‌های دیگری در روز جمعه ۲۷ آبان در منطقه انجام شد که بالغ بر ۸۰ نفر از کوهنوردان و امدادگران در منطقه از مسیر‌های مختلف همچون دره لار، کند بالا و مسیر‌های دیگری که احتمال یافتن وی بود انجام شد، ولی بی نتیجه ماند.

هلی کوپتر امداد هلال احمر هم روز جمعه نیرو‌های امداد و نجات را به ارتفاعات بالا منتقل کرد و استفاده از هلی شات جهت بررسی مسیر‌های صعب العبور و غیر قابل دسترس در روز‌های مختلف و استفاده از سگ‌های جستجوگر به همراه خانواده وی که در منطقه حضور داشتند هم بی نتیجه بود.

رصد پالس‌های مخابراتی تلفن همراه وی نیز مکان وی را در جایی خارج از محیط کوهستان نشان می‌داد که باز بی نتیجه بود.

جستجو از طرف ارگان سازمان امداد و نجات هلال احمر پایان یافته اعلام شده، ولی تلاش‌ها برای یافتن وی از طرف کوهنوردان همچنان ادامه دارد.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    یک کوهپیما یا یک کوهنورد سهل انگار ببینید چگونه جان تیم های امدادی کوهستان را برای یافتن خود به خطر می اندازد! بیائید کمی مسؤولیت پذیر باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها