اتباع خارجی قاتل که در ایران مخفی می‌شوند

در کشور خودشان مرتکب قتل شده اما به ایران می‌آیند تا از مجازات فرار کنند، اما نمی‌دانند که در ایران دستگیر و استرداد می‌شوند.

اتباع خارجی قاتل که در ایران مخفی می‌شوند

چند روز قبل خبری به پلیس البرز رسید که قاتل کودک سه ساله در یکی از کشور‌های همسایه به کرج آمده و در آن‌جا ساکن شده‌ است. با درخواست پلیس بین‌الملل تحقیقات تیم جنایی برای دستگیری قاتل خارجی آغاز شد.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد ۶ ماه قبل مرد جوانی کودک سه ساله را در یکی از کشور‌های همسایه شرقی به قتل رسانده و به‌صورت غیرمجاز به داخل کشور آمده‌ است.

 با بررسی‌های بیشتر مشخص شد قاتل در یکی از محلات اطراف کرج زندگی می‌کند. با به دست آمدن آدرس دقیق محل زندگی قاتل خارجی، او از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی البرز دستگیر و برای استرداد در اختیار پلیس بین‌الملل قرار گرفت.

قاتل در بازجویی‌های اولیه اعتراف کرد چندی قبل پسر همسایه را به‌علت اختلافات خانوادگی با پدرش به قتل رسانده و سپس مخفیانه با پرداخت پول به قاچاقچیان انسان به‌صورت غیرمجاز وارد ایران شده بود.

همسرکشی در افغانستان، دستگیری در تهران

تیرماه سال ۹۸ وقوع قتل در یکی از روستا‌های کشور افغانستان به پلیس آن روستا اعلام شد.

بر اساس تحقیقات اولیه مشخص شد پسر ۲۰ ساله‌ای پس‌ از این‌که همسرش از خانه به حالت قهر به خانه‌ پدرش رفته است برای آوردن او به سمت خانه پدرزنش می‌رود، اما در بین راه از حرف‌های اهالی متوجه می‌شود که زنش به او خیانت کرده‌ است.

پسر جوان، اما این‌بار با اسلحه به خانه پدرزنش می‌رود و هنگامی‌که همسرش جلوی درمی‌آید او را با دو گلوله به قتل می‌رساند.

ساعتی بعد اهالی روستا هیچ ردی از قاتل ۲۰ ساله و پدر ۷۰ ساله‌اش پیدا نمی‌کنند.

خانواده مقتول که به‌دنبال خون‌خواهی دختر نوعروسشان بودند به ایران آمده و متوجه می‌شوند که پدر و پسر در یکی از محلات تهران ساکن شدند.

با اعلام موضوع به پلیس اینترپل بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی تهران وظیفه دستگیری قاتل را برعهده می‌گیرد. با حضور تیم پلیس آگاهی در محل زندگی پدر و پسر افغان در شهرک کاروان آن‌ها دستگیر می‌شوند.

پسر جوان با اعتراف به قتل همسرش گفت: وقتی همسرم از خانه قهر کرد و به خانه‌ پدرش رفت از طریق همسایه‌ها متوجه شدم او با افرادی ارتباط دارد و به من خیانت می‌کند به‌همین خاطر او را کشته و به خانه پدرم رفتم.

قاتل افزود: وقتی پدر ۷۰ ساله‌ام فهمید چه شده‌ است به من پیشنهاد داد به‌خاطر این‌که بیکار است همراه من بیاید، به تهران آمدیم و ۵ ماهی مخفیانه در شهرک کاروان زندگی کردیم، اما شوهرخاله‌ همسرم به ایران آمد و مخفیگاه ما را شناسایی کرد. با تکمیل پرونده، پدر و پسر قاتل به افغانستان استرداد شدند.

قاتل فراری بعد از سه سال دستگیر شد

اردیبهشت سال گذشته پلیس بین‌الملل افغانستان با ارسال نامه‌ای به اینترپل از ردزنی قاتلی در مشهد خبر داد.

با دریافت نامه اینترپل تحقیقات پلیس آگاهی مشهد برای دستگیری قاتل تحت تعقیب آغاز شد. بررسی‌های اولیه پلیس نشان می‌داد قاتل مرد جوانی است که سال ۹۷ پس‌ از ارتکاب جنایت از افغانستان به ایران فرار کرده و در مشهد به‌صورت مخفیانه و با هویت جعلی زندگی می‌کند.

سرانجام روز اول خرداد مخفیگاه قاتل فراری در محله طالب مشهد شناسایی و مرد جوان ازسوی پلیس دستگیر شد.

قاتل با اعتراف به جنایتی که سه سال قبل انجام داده بود گفت: بر اثر اختلافات قبیله‌ای یکی از هم‌محلی‌های مان را به قتل رساندم و برای‌ اینکه دستگیر نشوم غیرمجاز وارد ایران شده و مخفیانه زندگی جدیدی را آغاز کردم، اما بعد از ۳ سال پلیس به سراغم آمد و من را دستگیر کرد.

با انجام اقدامات قضایی این قاتل فراری به افغانستان استرداد شد.

استرداد قاتل فراری به درخواست کشور همسایه

مرداد ماه سال ۹۸ پلیس اینترپل پل در جریان درخواست یکی از همسایگان غربی درمورد حضور قاتلی در ایران قرار گرفت.

بررسی‌ها نشان می‌داد قاتل ۶ ماه قبل هم‌وطنش را در نزاع خیابانی به قتل رسانده و سپس به ایران فرار کرده و به‌صورت مخفیانه در شهریار مشغول زندگی شده است.

با تحقیقات پلیس غرب استان تهران مخفیگاه قاتل ۴۲ ساله شناسایی و از سوی پلیس آگاهی دستگیر شد.

متهم به قتل هموطنش اعتراف کرد و مدعی شد به خاطر نزاع خیابانی و مستی مرتکب قتل شده است. با تکمیل تحقیقات، او به کشورش استرداد شد.

منبع: جامعه 24
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • رابی
    0

    امنیت داریم‌.ایران شده محل اقامت و مخفیگاه قاتلان و ترویستها. خانواده اسامه بن‌لادن هم قبلا در ایران سکونت داشتند.

  • ناشناس
    0

    ایران بهشت گانگسترهای افغانی غیرمجاز شده است! هر وقت دلشان بخواهد بطور غیرقانونی از مرزهای شرقی ایران وارد و خارج می شوند! واقعاً مرزداران ایران در مرزهای شرقی ایران چکار می کنند؟! حدود ۵ تا ۶ میلیون افغانی غیرمجاز از مرزهای شرقی بطور غیرقانونی و بدون گذرنامه و ویزا وارد ایران شده اند! اگر در مرزهای شرقی ایران مرزدار نداشتیم به نظرم وضع ورود اتباع بیگانه غیرمجاز به ایران بهتر از الآن بود! بی شک اخذ رشوه باعث شده این تعداد اتباع خارجی غیرمجاز از مرزهای شرقی وارد ایران شوند!

  • ناشناس
    0

    ۱۰میلیون افغانی و تازی عراقی پناهنده گدا گشنه و ولگرد و دزد و قاچاقچی و آدمکش را ریخته‌اند در ایران! حتما طویله هم قفل و بسط درست حسابی داره.. مردم نادان هم براحتی این ها را به خانه خود میبرند و سرایدار میکنند یا اجازه بیتوته کردن در محل کار و....و باغ و ویلا به انها میدهند. همه چیز رایگان و مفت تا ۱۲ بچه سربار ایران کنند.و خانه فساد هم راه میاندازند!

  • 0

    این مرز است یا گذرگاه دزد و آدمکش و قاچاقچی؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها