اعتراف اغتشاشگرانی که می خواستند خط لوله بین المللی انتقال گاز را منفجر کنند/ ویدئو

اعضای دو هسته عملیاتی در ساری که می‌خواستند خط لوله بین المللی گاز را منفجر کنند در تور اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) افتادند.

اعتراف اغتشاشگرانی که می خواستند خط لوله بین المللی انتقال گاز را منفجر کنند/ ویدئو

این دو هسته عملیاتی شامل چهارده لیدر و اغتشاش گر بودند که در شب ۴ آبان ماه در برخی خیابان‌های ساری از جمله فرهنگ، باغ سنگ و میدان پلیس اقدام به ایجاد ناآرامی و اغتشاش کرده بودند.

لیدر یکی از این هسته‌های عملیاتی که آرایشگاهش را تبدیل به اتاق فکر کرده بود می‌گوید: جلسات اولیه در این آرایشگاه برگزار و بعد از عضو گیری و پیش از اجرای عملیات، نشست دیگری نیز در پل کابلی ساری برای هماهنگی برگزار شد.

آن‌ها در این نشست تصمیم می‌گیرند یکی دیگر از هسته‌های عملیاتی را نیز با خود همراه کنند، هسته‌ای که وظیفه آنها شعارنویسی، ضبط فیلم از اقدامات خرابکارانه و ارسال اقدامات خود به شبکه های معاند بود.

این گروه خرابکارانه در گام اول دوربین‌های شهری و امنیتی محلی که قرار بود در آن اغتشاش ایجاد کنند را شناسایی کردند تا لیدر‌ها در جریان اغتشاشات بتوانند در نقطه کور دوربین های نظارتی قرار بگیرند سپس در روز سوم آبان تعدادی لاستیک خودرو و سطل زباله را به محل‌های از پیش تعیین شده برای آتش زدن در شب چهارم آبان منتقل می‌کنند.

برخی از این افراد نیز اقدام به تهیه کوکتل مولوتف کرده بودند تا با آن خودرو‌های انتظامی و موتور سیکلت‌ها را هدف قرار دهند.

تعدادی از این افراد که وظیفه شعارنویسی، تصویر برداری و ارسال فیلم‌های اغتشاشات به رسانه‌های معاند را داشتند کارشان را در همان روز شروع کردند و بر روی دیوار‌های شهر و اتوبوس شهری اقدام به نوشتن شعار‌های ساختارشکنانه می‌کنند

شب چهارم آبان این افراد در یک اقدام هماهنگ اقدام به آتش زدن لاستیک ها، سطل‌های زباله شهرداری، ریختن گازوئیل با هدف کند کردن حرکت خودرو‌های انتظامی و حمل سلاح سرد با هدف صدمه زدن به ماموران کردند.

یکی از این بازداشت شدگان می‌گوید: به ما گفتند اگر توسط ماموران شناسایی شدید و می‌خواهند شما را بازداشت کنند از چاقو برای ضربه زدن به نقاط حساس بدن ماموران استفاده کنید.

یکی دیگر از این افراد دستگیر شده می‌گوید: برنامه ریزی شده بود تا وقتی ماموران موتور سوار در خیابان‌هایی که در آن گازوییل ریخته شده بود زمین خوردند آن‌ها را با کوکتل مولوتف مورد حمله قرار دهیم.

این افراد آن شب خیابان‌های ساری را برای مردم ناامن کردند، اما هدف بزرگتری هم داشتند، آنها تصمیم گرفته بودند یکی از خطوط بین المللی انتقال گاز را نیز منفجر کنند که پیش از این اقدام با رصد سربازان گمنام امام زمان (عج) برنامه‌های ضد امنیتی آن‌ها خنثی و همه اعضای این دو هسته عملیاتی بازداشت شدند.

حجم ویدیو: 32.97M | مدت زمان ویدیو: 00:04:53 | دانلود ویدیو
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها