سقوط ناگهانی 2 مرد و یک زن اصفهانی از کوه صفه

سقوط دو مرد و یک زن از مسیرهای خطرناک و پرتگاهی کوه صفه روز گذشته گزارش شد که در این حوادث دو نفر جان باختند.

سقوط ناگهانی 2 مرد و یک زن اصفهانی از کوه صفه

 فرهاد کاوه آهنگران، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اعلام این خبر، گفت: ساعت ۶ و ۱۵ روز جمعه (۲۷ آبان ماه) پیرو تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی،  سقوط دو مرد حدود ۳۰ ساله از مسیرهای خطرناک و پرتگاهی کوه صفه گزارش شد. بلافاصله سه اکیپ تخصصی نجات در کوهستان از ایستگاه شماره ۱۲ و ۳  سازمان آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند که متاسفانه اشخاص به علت شدت ضربه سقوط در دم جان باخته بودند.
وی افزود: پیکر بی جان این دو شخص با رعایت کلیه اصول ایمنی، استفاده از برانکار و ایجاد کارگاه‌های عملیاتی کار با طناب از ارتفاع به پایین منتقل و تحویل عوامل انتظامی شد و پایان عملیات نیز در ساعت ۱۱ اعلام شد.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اصفهان گفت: همچنین در ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه روز جمعه پیرو تماس دیگری با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی، سقوط ۳ متری خانمی حدود ۴۰ ساله در قسمت زیرین قله کوه صفه اعلام شد. بلافاصله چهارمین اکیپ تخصصی نجات در کوهستان از ایستگاه ۱۲ و ۱۳ به علت مشغول بودن سه اکیپ تخصصی در حادثه سقوط دیگر در قسمتی دیگر از کوه صفه به محل حادثه اعزام شدند.
وی با اشاره به این که این زن از ناحیه لگن به شدت آسیب دیده بود، گفت: با رعایت کلیه اصول ایمنی و با استفاده از برانکار حمل از ارتفاع به محل امن انجام و تحویل نیروهای امدادگر اورژانس شد. همچنین پایان این عملیات در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه اعلام شد.
کاوه آهنگران در خاتمه به شهروندان توصیه کرد هرگز بدون آشنایی به فنون کوهنوردی و تجهیزات مناسب از مسیر های فرعی و نا ایمن به صعود از کوه اقدام نکنند.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها