بازداشت 2 محیط بان به اتهام قتل شکارچی گراز

دو محیط بان به اتهام قتل یک شکارچی گراز در شهرستان رابر کرمان بازداشت شدند.

بازداشت 2 محیط بان به اتهام قتل شکارچی گراز

منصور بلاغی‌اینالو، رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر در جمع خبرنگاران  در تشریح جزئیات این خبر گفت: در تاریخ هفدهم آبان امسال  ساعت 6 عصر در محدوده روستای عشق‌آباد شهرستان رابر؛ یک مرد 36 ساله بر اثر اصابت گلوله مأمور محیط‌زیست شهرستان رابر کشته شد.

4 شکارچی پس از شکار یک گراز در مسیر برگشت با محیطبانان اداره محیط زیست رابر مواجه شدند که در این حین یکی از شکارچیان به قتل رسید.
وی با بیان اینکه برای شکارچیان و محیط بانان، پرونده قضایی تشکیل شده است، افزود: در ارتباط با این پرونده در حال حاضر دو محیطبان دستگیر و پس از تفهیم اتهام با صدور قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شدند.

باتوجه به اینکه جرم ارتکابی توسط مأمورین محیطبانی صورت گرفته، رسیدگی به پرونده در صلاحیت دادسرای نظامی است و پرونده با صدور قرار عدم صلاحیت توسط دادگاه عمومی رابر به دادسرای نظامی کرمان ارسال شده است. این در حالی است که از سوی منابع مختلف محلی چند روایت درباره علت و چگونگی حادثه بیان شده است.

شهروندان رابر روایت‌های مختلفی از این حادثه بیان می‌کنند از جمله اینکه، مقتول برای جلوگیری از بروز خسارت‌های بیشتر باغ توسط گرازها، مجوز شکار گرفته بوده است؛ همچنین عده‌ای این روایت را رد می‌کنند و می‌گویند حتی اصلاً شکاری توسط مقتول اتفاق نیفتاده است.
 حسین آقاملایی فرماندار رابر با تأکید بر اینکه متهم پرونده محیطبان محیط زیست است و در بازداشت بسر می‌برد، گفت:  پرونده در دستگاه قضا باز، در حال بررسی و قاتل نیز بازداشت شده است.

منبع: ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    4

    به دوستانتان در عنترنشنال و بی بی سی اطلاع بدهید یک رپرتاژ تبلیغاتی بروند و این قتل شکارچی را مرتبط با اعتصابات رابر در کرمان جا بزنند. به این کشته سازی ها نیاز دارید.

  • ناشناس
    0

    امید است روند رسیدگی قانونی و عادلانه پرونده قضایی این محیط بان کرمانی به سرنوشت مرحوم برومند نجفی محیط بان کرمانشاهی دچار نشود!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها