رفیق ۱۰ ساله، دزد از آب درآمد

زوج جوانی که با سوءاستفاده از رفاقت ۱۰ ساله، ده‌ها میلیون تومان طلا و جواهر و خودروی دوست خود را سرقت کرده بودند، دستگیر شدند.

رفیق ۱۰ ساله، دزد از آب درآمد

 روز دوم مرداد امسال، فردی با مراجعه به کلانتری 103 گاندی به مأموران اعلام کرد که خودرو 206 وی توسط یکی از دوستانش و در حالی که او در حال استراحت بوده به همراه مقادیری وجه نقد، طلا و جواهرات و کارت عابر بانک به سرقت رفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت و به دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 3 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: روز اول مرداد، دوستم «امیر . ر» معروف به پژمان که رفاقتی 10 ساله با من داشت، به خانه‌ام آمد؛ آن شب پژمان میهمان من بود؛ ما آن شب را خوابیدیم اما وقتی صبح از خواب بیدار شدم، متوجه شدم که پژمان نیست. بعد از ده دقیقه متوجه شدم که سوئیچ ماشین 206 من هم نیست؛ کمی بیشتر که وسایلم را وارسی کردم، فهمیدم که تمامی مدارک شناسایی خودرو‌، به همراه دو حلقه انگشتر برلیان و کارت عابر بانکم (به همراه رمز) نیز سرقت شده است؛ همچنین ساعت 02:00 بامداد هم از بانک برای من پیامکی مبنی بر برداشت از حسابم آمده بود؛ لذا وقتی آنها را خواندم متوجه شدم که شب گذشته و در حالیکه من خواب بودم، از حساب عابربانک پول برداشت شده است.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان پایگاه سوم آگاهی با شناسایی محل برداشت از حساب مالباخته به یکی از شعبات بانکی مراجعه و با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته موفق به شناسایی تصویر پژمان شدند؛ بلافاصله کارآگاهان ضمن انجام هماهنگی‌های قضایی و با راهنمایی مالباخته به محل سکونت پژمان در منطقه بلوار فردوس مراجعه کردند اما در تحقیقات بعدی اطلاع پیدا کردند که پژمان به همراه همسرش ناهید از این محل متواری شده‌اند.

کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی با انجام تحقیقات از محل سکونت پژمان و همسرش اطلاع پیدا کردند که با شکایت تعدادی دیگر از شکات و مالباختگان با موضوع صدور چک‌های بلامحل، پرونده جداگانه دیگری برای پژمان و همسرش در شعبه 1010 مجتمع قضایی ولی عصر در حال رسیدگی است و همسر پژمان (ناهید) هم به اتهام کلاهبرداری تحت تعقیب قرار دارد.

با صدور دستور توقیف خودرو سرقت شده در سیستم جامع پلیس، خودرو 206 در اولین روز شهریور در منطقه شهرزیبا کشف شد و کارآگاهان در تحقیقات بعدی متوجه شدند که پژمان در پوشش همسرش اقدام به فروش خودرو از طریق آگهی فروش خودرو کرده است.

خریدار خودرو پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی، به کارآگاهان گفت:از طریق آگهی روزنامه، اقدام به خرید یک دستگاه خودرو 206 از یک خانم جوان کردم و در زمان تحویل خودرو، به مقابل یک مجتمع مسکونی در منطقه شهرزیبا مراجعه کردم و پس از توافق بر سر قیمت، مبلغ 30 میلیون تومان را به صورت نقدی پرداخت کردم و قرار شد مابقی پول 206 را پس از انتقال سند و در محضرخانه پرداخت کنم اما پس از آن، دیگر مالک خودرو پاسخگوی تماس‌های من نبود.

با شناسایی مجتمع مسکونی یاد شده از سوی خریدار 206 واقع در شهرزیبا – بلوار تعاون، کارآگاهان به این محل مراجعه کردند و در تحقیقات بعدی اطمینان یافتند که پژمان و همسرش در این مجتمع سکونت ندارند؛ همچنین یکی از اهالی مجتمع که موفق به شناسایی تصویر "ناهید" شده بود، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چند روز پیش این خانم را با ظاهری آراسته در مجتمع در حالی مشاهده کردم که خود را از بستگان همسایه طبقه بالا معرفی کرد؛ این خانم به درب واحد ما آمد و درخواست مقداری آب کرد و من هم به تصور اینکه ایشان واقعاً از بستگان همسایه طبقه بالای ما است، یک سینی آب به ایشان دادم و او نیز پس از چند دقیقه سینی آب را پس آورد و بسیار مؤدبانه از من تشکر و خداحافظی کرد.

خریدار خودرو نیز با تأیید اظهارات این خانم به کارآگاهان گفت: روزی که برای خرید خودرو به درب مجتمع آمده بودم، از فروشنده ماشین درخواست یک لیوان آب کردم و او نیز پس از رفتن به داخل مجتمع، مجدداً با یک سینی پارچ آب، به مقابل درب مجتمع آمد؛ آن زمان دیگر اطمینان داشتم که این مجتمع، محل سکونت فروشنده ماشین است و با این اطمینان، مبلغ 30 میلیون تومان را به صورت نقد پرداخت کردم.

همزمان با ادامه رسیدگی به پرونده سرقت خودرو و فروش آن از طریق روزنامه و شناسایی تعداد دیگری از شکات در خصوص ارائه چک‌های بلامحل از سوی متهمین پرونده، کارآگاهان در تحقیقات خود موفق به شناسایی یکی از مالباختگان در شمال کشور شدند که بنا بر اظهارات این شخص، پژمان و همسرش - پس از متواری شدن از تهران - با چک‌های بلامحل اقدام به خرید یک دستگاه خودرو پراید از وی کرده بودند.

با صدور دستور توقیف خودرو و دستگیری سرنشینان آن در سیستم جامع پلیس، از طریق فرماندهی انتظامی بندرعباس به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع داده شد که این خودرو به همراه دو سرنشین آقا و خانم داخل آن توسط گشت انتظامی این شهرستان متوقف شده است؛ بلافاصله کارآگاهان با اخذ نیابت قضایی به بندرعباس اعزام و هر دو متهم به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

سرهنگ کارآگاه صفدر جانپرور، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با شناسایی متهمان از سوی شکات پرونده، قرار قانونی برای هر دو متهم صادر شد و متهمان جهت تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند؛ همچنین با اعتراف صریح متهم اصلی پرونده به سرقت از منزل شاکی اصلی پرونده، محل فروش دو انگشتر برلیان در مرکز تهران شناسایی و این حلقه انگشتر به ارزش تقریبی 15 میلیون تومان کشف و به مالباخته بازپس داده شد.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • محمد
    0

    به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی

  • ناشناس
    0

    دزد و کلاهببردار جنتلمن!

  • غلام
    1

    دمشون گرم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها