اغتشاشگران بیش از 600 میلیون تومان به مسجد ابوذر خسارت زدند/ ویدئو

امام جماعت مسجد ابوذر گفت: اغتشاشگران با کوکتل‌مولوتوف به مسجد ما که در محله دلاوران واقع است، حمله کردند و شبستان طبقه دوم را کاملاً سوزاندند. بیش از 600 میلیون تومان خسارت به مسجد وارد شده است.

اغتشاشگران بیش از 600 میلیون تومان به مسجد ابوذر خسارت زدند/ ویدئو

حجت‌الاسلام جمال‌الدین حقگو امام جماعت مسجد حضرت ابوذر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: مسجد ما در منطقه ۴ شهرداری در محله دلاوران واقع است که سحرگاه روز شنبه ۱۴ آبان‌ماه  درحالی که دل‌های بیدار عاشق بندگان الهی برای راز و نیاز سحرگاهان و نماز صبح در مسجد ابوذر آماده می‌شدند، متأسفانه این خانه خدا توسط اشرار و اغتشاشگران جنایتکار با کوکتل‌مولوتوف به آتش کشیده شد.


اغتشاشگران از پنجره طبقه دوم مسجد کوکتل‌مولوتوف به داخل پرتاب کردند

اغتشاشگران کوکتل‌مولوتوف به داخل مسجد پرتاب کردند

وی افزود: شبستان طبقه دوم مسجد پنجره‌هایی رو به خیابان دارد که این اشرار، چند کوکتل‌مولوتوف براساس اعلام شاهدان و مردم به داخل مسجد پرتاب می‌کنند. بعد از شکسته شدن پنجره مسجد این مواد انفجاری وارد صحن شبستان طبقه دوم مسجد می‌شود.

شبستان طبقه دوم مسجد کامل سوخت

حقگو با اشاره به اینکه طبقه دوم مسجد محل اقامه نماز خواهران و همچنین محل پایگاه بسیج، کانون فرهنگی هنری و جلسات تفسیر و برنامه‌های فرهنگی خواهران است، گفت: تمام وسایل و لوازم موجود در طبقه دوم مسجد به طور کامل به دلیل آتش‌سوزی سوخت و از بین رفت و آتش به طبقه اول نیز زبانه کشید که الحمدلله تنها سقف طبقه اول و فرش‌ها سیاه شد و با حضور نیروهای آتش‌نشانی آتش مهار شد.


تمام تجهیزات و وسایل موجود در طبقه دوم مسجد کاملاً سوخت

نماز جماعت را در طبق اول مسجد برپا کردیم

امام جماعت مسجد حضرت ابوذر گفت: با حضور نمازگزاران در روز یکشنبه فرش‌های شبستان طبقه اول با شامپو فرش شسته شد و الحمدلله با نصب چادر و ایجاد کردن فضایی برای نماز خواهران، نماز جماعت را به صورت محدود برپا کردیم.

قرآن‌های مسجد سوخت

وی ادامه داد: در طبقه دوم مسجد قفسه‌هایی برای نگهداری قرآن کریم و کتاب‌های ادعیه‌ای مانند مفاتیح‌‌الجنان و صحیفه سجادیه بود که متاسفانه به دلیل این آتش‌سوزی، همین این کتب دینی سوختند.


تصویری که مردم از آتش‌سوزی مسجد ابوذر ثبت کردند

پلیس امنیت پیگیر دستگیری عوامل این جنایت است

حقگو با اشاره به اینکه همراه با نیروهای آتش‌نشانی، نیروهای انتظامی نیز در زمان وقوع این جنایت حضور پیدا کردند گفت: نیروهای انتظامی این آتش‌سوزی و همچنین جامانده‌های کوکتل‌مولوتوف اغتشاشگران را ضمیمه پرونده کرده و صورت جلسه کردند و به پلیس امنیت نیز گزارش دادند. پلیس امنیت پیگیر دستگیری و ان شاء الله برخورد قاطع با عوامل این ماجراست.


برآورد اولیه وارد آمدن حداقل ۶۰۰ میلیون تومان خسارت است

حداقل ۶۰۰ میلیون تومان خسارت وارد شده است

امام جماعت مسجد حضرت ابوذر با بیان اینکه حدود ۲ ماه پیش فضای داخلی مسجد مرمت و رنگ‌آمیزی شده بود که متاسفانه با خسارت جدی مواجه شد گفت: برآورد اولیه این است که حداقل ۶۰۰ میلیون تومان خسارت به مسجد وارد شده است و  بخش‌های مختلف مسجد به خصوص شبستان طبقه دوم نیازمند مرمت و بازسازی است. البته برآورد کامل خسارت وارد شده نیازمند اعلام نظر کارشناسان مربوطه است.

پیش‌تر نیز اغتشاشگران در سوم آبان‌ماه با کوکتل‌مولوتوف به ساختمان کانون‌های مساجد کرمانشاه حمله کردند و با سوزاندن اتاقک نگهبانی این ساختمان، جراحت ۵۰ درصدی به نگهبان آن وارد کردند.

حجم ویدیو: 11.82M | مدت زمان ویدیو: 00:01:24 | دانلود ویدیو
منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها