پرونده‌ های فرزندکشی در یک سال اخیر در ایران

به هر روش و بهانه ای فرزند خود را از سر راه برداشته و با صحنه سازی سعی در فریب قانون دارند، در این گزارش مهم‌ ترین پرونده‌های فرزندانی در ایران را مرور می‌کنیم.

پرونده‌ های فرزندکشی در یک سال اخیر در ایران

اردیبهشت‌ ماه سال گذشته بود که مرگ مشکوک دختری ۱۴ ساله به‌علت مسمومیت به بازپرس ویژه قتل اعلام شد.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد دختر ۱۴ ساله دوبار مسموم شده و پس‌از انتقال به بیمارستان جان خودش را ازدست‌داده است.

بازپرس ویژه قتل دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی برای مشخص شدن علت مرگ دختر ۱۴ ساله به نام ملیسا را صادر کرد.

در ادامه با اعلام نظر پزشکی قانونی مشخص شد ملیسا به‌خاطر خوردن قرص برنج و مسمومیت جانش را از دست‌ داده است.

در تحقیقات اولیه خواهر او به مأموران گفت: پدر و مادرم از هم جدا شده‌اند و ما با پدرم زندگی می‌کنیم. او اجازه نمی‌دهد ما سه دختر هر کدام تنهایی به خیابان برویم و همیشه حواسش به ما است. روز حادثه او با ساندویچ آمد که من و خواهرم به‌خاطر تلخ بودن نخوردیم، اما ملیسا تمام ساندویچ را خورد و حالش بد شد.

او ادامه داد: با اصرار او را به بیمارستان بردیم و پس‌از ساعتی مرخص شد. این‌بار پدرمان ادعا کرد قرص مسکن به ما می‌دهد که بازهم خواهر کوچکم آن را خورد و من و خواهر دیگرم از خوردنش امتناع کردیم. در نیمه‌های شب بود که نفس ملیسا به‌سختی بالا می‌آمد و بازهم با اصرار پدرم حاضر شد او را به بیمارستان ببرد. ساعتی بعد هم پزشکان اعلام کردند که خواهرم جانش را از دست‌داده است.

در ادامه تحقیقات پدر او بازداشت شد، اما منکر قتل دخترش به وسیله خوراندن قرص برنج شد.

سرانجام دو روز قبل دادگاه او برگزار و مادر ملیسا تقاضای اشد مجازات کرد، اما پدرش همچنان مدعی است دخترش را به قتل نرسانده‌است.

حکم این پرونده فرزندکشی به‌زودی از سوی قضات دادگاه کیفری استان تهران صادر می‌شود. در گذشته پرونده‌های جنجالی زیادی داشتیم که پدران و مادران اقدام به فرزندکشی به‌ویژه کشتن دخترانشان کرده‌اند.

مادر نوزاد ۵۰ روزه‌اش را کشت

دی ماه سال گذشته پس از ناپدیدشدن کودک ۵۰ روزه‌ای از داخل خانه‌ای در شهرستان آشتیان تحقیقات ماموران در این باره آغاز شد.

ماموران ابتدا به تحقیق از پدر کودک پرداختند که وی در جریان تحقیقات گفت: ساعت ۷ صبح از خانه خارج شده و به محل کارم رفتم. ساعت یازده که بازگشتم. همسرم ابراز نگرانی کرد که برای خرید به خارج از خانه رفته و به دلیل باز بودن در پس از بازگشت متوجه شده نوزاد ۵۰ روزه مان ناپدیدشده است.

با توجه به اظهارات ضد و نقیض مادر این نوزاد، وی به عنوان مظنون اصلی پرونده بازداشت شد.

او در ادامه تحقیقات به قتل فرزند ۵۰ روزه خود اعتراف کرد و گفته بود که پس از قتل، جسد کودک را به باغ‌های اطراف آشتیان منتقل و دفن کرده است. با اعتراف‌های او بود که ماموران به محل مورد نظر رفتند و جسد را یافتند.

پدر عصبانی پسر معتادش را کشت

در آخرین روز‌های آذر سال گذشته مرد جوانی در تماس با پلیس ساوجبلاغ از خودکشی پسر ۲۱‌ساله‌اش خبر داد. پس از این تماس تیمی از ماموران پلیس راهی محل تیراندازی در یک ساختمان نیمه‌کاره شده و با جسد پسر جوانی رو‌به‌رو شدند که به‌دلیل اصابت گلوله از پا درآمده بود. در کنار او نیز یک اسلحه شکاری قرار داشت.

مرد جوان در جریان تحقیقات مدعی شد: پسر معتاد بود و از چندی قبل افسرده شده و حرف از خودکشی می‌زد. من حرف‌هایش را جدی نمی‌گرفتم و فکر می‌کردم تحت تاثیر مواد این حرف‌ها را می‌زند.

امروز با من تماس گرفت و گفت به ساختمان نیمه‌کاره من رفته و می‌خواهد با شلیک گلوله به زندگی‌اش پایان دهد. وقتی تلفن را قطع کرد به موضوع مشکوک شده و احتمال دادم این بار حرف‌هایش جدی است. به همین دلیل راهی ساختمان شده و با جسد غرق در خون او رو‌به‌رو شدم.

با توجه به نحوه شلیک، احتمال خودکشی پسر جوان منتفی شد و کارآگاهان احتمال قتلش را مطرح کردند. با افشای این موضوع، اصلی‌ترین مظنون پرونده پدر مقتول بود و تحقیقات را روی او متمرکز کردیم. بررسی‌ها نشان داد، پدر و پسر از مدت‌ها قبل با هم اختلاف و درگیری داشتند.

پدر مقتول با دستور قضایی دستگیر شد و ابتدا ادعا‌های قبلی خود را تکرار کرد، اما وقتی با دلایل پلیسی روبه‌رو شد، لب به اعتراف باز و به قتل پسرش اقرار کرد. متهم درباره انگیزه‌اش از قتل گفت: پسرم معتاد بود و برای ترک او خیلی تلاش کردم، اما حاضر به ترک نبود. از سوی دیگر رفتار و کارهایش باعث شده بود آبرویم پیش فامیل و همسایه‌ها برود.

از این رویه خسته شده بودم و تصمیم گرفتم او را بترسانم شاید، حاضر به ترک شود. روز حادثه پسرم را به ساختمان نیمه‌کاره کشانده و با اسلحه تهدیدش کردم به کمپ برود و ترک کند، اما با من درگیر شد و به سمتش شلیک کردم. تا چند دقیقه‌ای شوکه بودم و وقتی به خودم آمدم سعی کردم با صحنه‌سازی مرگ او را خودکشی نشان دهم.

فرزندکشی برای جلوگیری از طلاق

در روز هفتم فروردین، در جنایتی هولناک در دهنو فارس دختر ۲۰ ساله‌ای به قتل رسید. در تحقیقات مشخص شد دختر جوان قصد جدایی از همسرش را داشت که پدر او وقتی متوجه موضوع شد با میله آهنی دخترش را به قتل رساند.

پدر معتاد کودکش را کشت

بامداد جمعه دوم اردیبهشت پس از گزارش مرگ مشکوک یک کودک ۹ ساله در این شهرستان، بلافاصله بازپرس ویژه قتل، کارآگاهان پلیس آگاهی و نماینده پزشکی قانونی در محل حاضر شدند و از آنجا که بررسی اولیه بازپرس و ادله موجود بیانگر وقوع قتل بود، بلافاصله تحقیقات جنایی آغاز و در بازجویی‌ها و تحقیقات اولیه مشخص شد، این کودک توسط پدرش به قتل رسیده که فوراً دستور بازداشت متهم صادر شد. بلافاصله پرونده تشکیل شد و رسیدگی به‌صورت خارج از نوبت در دستور کار این دادستانی قرار گرفت.

با شروع تحقیقات از سوی تیم جنایی مشخص شد مرگ کودک در اثر ضرب و جرح ناشی از تنبیه بدنی توسط پدرش بوده و شدت جراحات وارده موجب مرگ این کودک شده است و تلاش‌های تیم پزشکی نیز برای نجات پسربچه از مرگ موثر واقع نشد.

در ادامه بررسی‌ها مشخص شد پدر این کودک سابقه اعتیاد به مواد مخدر داشته و مدتی قبل نیز مادر این کودک از پدرش جدا شده و آسیب اجتماعی طلاق در کنار اعتیاد، زمینه‌ساز بروز خشونت خانگی و فوت پسربچه بوده است.

منبع: حادثه 24
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها