کلاهبرداری میلیاردی با شگرد دعانویسی و رمالی

رئیس پلیس فتا استان کرمان از شناسایی و دستگیری خانمی خبر داد که با تبلیغات گسترده در فضای مجازی با شگرد دعانویسی و رمالی مبالغی هنگفت به دست آورده بود.

کلاهبرداری میلیاردی با شگرد دعانویسی و رمالی

سرهنگ محمد رضا رضایی در تشریح این خبر گفت: در پی وصول پرونده ای از یک خانم 38 ساله پیرامون کلاهبرداری در قالب دعا نویسی، رمالی ، سحر و جادو در شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در این پرونده، شخصی در فضای مجازی با شگرد بارگذاری پست ها و مطالبی با مضمون فالگیری، دعانویسی، فروش مهره مار و ... در قبال دریافت مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال اقدام به تجویز دعا و مواردی از این قبیل کرده که پس از دریافت وجه، ارتباط خود را با شاکی قطع می کند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی متهم خانمی 30 ساله در یکی از استان های غربی مورد شناسایی قرار گرفت و تحویل مقام قضایی گردید.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه افراد فالگیر و رمال دارای فن بیان خوبی بوده و با تبلیغات گسترده و فریبنده با سوء استفاده از سادگی و تحریک احساسات افراد در قبال انجام خواسته‌های نامعقول، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، افزود: به این گونه تبلیغات منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنید چراکه این موارد به قصد کلاهبرداری بوده و ممکن است مخاطرات جدی به افراد وارد کند.

رئیس پلیس فتا کرمان گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی یا مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن 096380 با پلیس فتا در میان بگذارند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها