فوت اعضای یک خانواده در شیراز بر اثر گازگرفتگی

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز به شهروندان توصیه کرد که در شروع فصل سرما، برای سرویس و تنظیم و راه‌اندازی تجهیزات گازسوز و گرمایشی از افراد متخصص استفاده کنند.

فوت اعضای یک خانواده در شیراز بر اثر گازگرفتگی
همه ساله و همزمان با سرد شدن هوا، شاهد بروز موارد مصدومیت و مرگ براثر گازگرفتگی هستیم و امسال و در اولین روز از دومین ماه پائیز، سه عضو یک خانواده در شیراز، به دلیل مسمومیت ناشی از انتشار منوکسید کربن متصاعد شده از پکیج، فوت کردند.
 
رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز، یکشنبه اول آبان با تائید مرگ سه عضو یک خانواده براثر گازگرفتگی، نسبت به وقوع این حادثه تلخ ابراز تاسف و تاثر کرد و بروز آن را ناشی از بی توجهی به هشدارها پیرامون مخاطرات وسایل گرمایشی غیراستاندارد، دانست.
محمدهادی قانع گفت: هر سال مسمومیت با گاز منوکسیدکربن سبب مرگ خاموش تعدادی از هموطنان می‌شود، متاسفانه با شروع فصل سرما و براثر سهل انگاری خانواده در استفاده از وسایل گاز سوز نا ایمن نخستین حادثه گازگرفتگی در شیراز سه قربانی داشت.
 
او در توضیح خبر حادثه تلخ مرگ سه عضو یک خانواده در شیراز گفت: ساعت ۲۱ و ۵۸ دقیقه شامگاه شنبه شهروندان در تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ از محبوس شدن افرادی در یک خانه و احتمال گازگرفتگی آنان خبر دادند.
 
قانع با یادآوری اینکه، حادثه یاد شده در شهرک بزین، واقع در شمالغرب شیراز حادث شد، گفت: ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز بی درنگ گروه امداد و نجات ایستگاه ۸ را به محل حادثه رهسپار کرد.
 
او ادامه داد: حادثه در طبقه همکف یک ساختمان سه طبقه اتفاق افتاد و بنا بر شواهد موجود و طبق اظهار ساکنان، این خانواده سه نفره در داخل این منزل مسکونی حضور داشتند که گذشت ساعات زیاد و عدم پاسخگویی این افراد منجر به نگرانی ساکنین شده بود.
 
او عنوان کرد: آتش نشانان با حضور در محل متاسفانه با پیکر بیهوش زن ۴۰ ساله، مرد ۴۵ ساله و کودک ۷ ساله مواجه شدند که پس از بررسی و معاینه آنان توسط عوامل اورژانس، فوت این افراد تائید شد.
 
قانع تاکید کرد: این حادثه ناگوار به دلیل سهل انگاری اعضای خانواده و استفاده از پکیج بدون دودکش به وقوع پیوست.
 
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز به شهروندان توصیه کرد که در شروع فصل سرما، برای سرویس و تنظیم و راه‌اندازی تجهیزات گازسوز و گرمایشی از افراد متخصص استفاده کنند.
 
منبع: عصر ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • محمودرضا
    0

    ای خداااا! حماقت پدر یا مادر خانواده رو ببین! چقدر دردناکه! بدون کوچکترین تحقیقی حتی در فضای مجازی و بدون حس مسئولیت لوله بخاری رو انداخته توی سطل آب و فکر کردند دیگه گاز منوکسید مننشر نمیشه! و باعث مرگ خودشون و بچه بی گناه شد! چقدر تلخ و تاسف برانگیز😞 خدا به خانواده هاشون صبر بده. آدم سر زندگی خودش و خانواده اش چنین ریسک احمقانه ای نمیکنه!

  • ناشناس
    0

    از این دنیای دروغی راحت شدند روحشان شاد

  • ناشناس
    0

    از این خراب شده، راحت شدند و رفتند، روان پاکشان شاد شاد باد. ای داد بی داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها