محاکمه جوانی که دهمین فرزند دایی‌اش را کشت

پسر جوانی که در یک درگیری خانوادگی دهمین فرزند دایی‌اش را به قتل رسانده مدعی شد هجوم ناگهانی مقتول و سایر اعضای فامیل باعث شد او دست به قتل بزند.

محاکمه جوانی که دهمین فرزند دایی‌اش را کشت

این پرونده یک سال قبل تشکیل شد و با گزارش درگیری منجر به قتل ماموران بلافاصله رهسپار محل شدند و به تحقیق پرداختند. شواهد نشان می‌داد پسر جوانی به نام نعیم از ناحیه گردن چاقو خورده و تسلیم مرگ شده است.

جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل و متهم ۲۰ساله به نام قادر که در محل حضور داشت بازداشت شد. 

متهم به قتل پسردایی‌اش اعتراف کرد و در تشریح جزئیات ماجرا گفت: من و نعیم هم‌سن‌وسال بودیم و از بچگی با هم بزرگ شدیم. ما هیچ اختلافی با هم نداشتیم و من ناخواسته باعث مرگ او شدم.

متهم ادامه داد: آن روز شوهرخاله و پسرخاله‌هایم مهمان خانه ما بودند که سر موضوعی با هم درگیر شدیم. درگیری لفظی ادامه داشت تا اینکه آنها به سمتم حمله‌ور شدند و مرا کتک زدند. من هم از ترسم به آشپزخانه دویدم. آنها دنبالم آمدند و درگیری را ادامه دادند. من در یک لحظه چاقوی آشپزخانه را برداشتم و آن را بی‌هدف بالای سرم چرخاندم که چاقو ناخواسته با پسردایی‌ام که در آن دعوا حضور داشت برخورد کرد.

به دنبال اظهارات متهم و بازسازی صحنه جرم، برای او کیفرخواست صادر و پرونده‌اش به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

درخواست قصاص برای خواهرزاده

در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده نماینده دادستان کیفرخواست علیه متهم را خواند و سپس دایی مقتول به عنوان ولی دم درخواست قصاص کرد. 

دایی متهم گفت: من ۱۰ فرزند دارم و قادر پسر کوچکم را از من گرفت. من برای او قصاص می‌خواهم.

سپس متهم در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: من قصد کشتن پسردایی‌ام را نداشتم. او از برادر به من نزدیک‌تر بود و از مرگ او داغدار هستم.

قادر در تشریح جزئیات درگیری خونین گفت: آن روز شوهرخاله و پسرخاله‌هایم که ۶ نفر بودند به خانه ما آمدند و دعوا راه انداختند. آنها یکباره به سمتم حمله‌ور شدند و مرا کتک زدند. در یک لحظه به آشپزخانه رفتم و در حالی که گیج شده بودم و سرم پایین بود ضربه‌ای را با چاقو به بالای سرم زدم که ناخواسته چاقو با پسردایی‌ام برخورد کرد و موجب مرگ او شد.

سپس متهم به درخواست قضات دادگاه، صحنه درگیری را بازسازی کرد و گفت: باور کنید من روی زمین افتاده بودم و در یک لحظه که توانستم بلند شوم چاقو را بالای سرم چرخاندم. اصلاً ندیدم چاقو به چه کسی برخورد کرد. اگر قصد قتل داشتم در همان اتاق و قبل از اینکه کتک بخورم ضربه می‌زدم. مرگ پسردایی‌ام ناخواسته رخ داد و من شرمنده دایی و زن‌دایی‌ام هستم.

در پایان جلسه دادگاه قضات وارد شور شدند تا رأی صادر کنند.

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها