تعداد مصدومان زمین لرزه خوی به ۳۲۰ نفر رسید/ ۲۰۰ واحد خسارت دید/ ویدئو

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با اشاره به اینکه زمین لرزه ۵.۴ ریشتری بامداد امروز چهارشنبه در خوی تاکنون تلفات جانی نداشته است، گفت: حدود ۲۷۶ نفر از ترس زلزله و حین خروج از منازل خود در این شهرستان مصدوم شده‌اند.

تعداد مصدومان زمین لرزه خوی به ۳۲۰ نفر رسید/ ۲۰۰ واحد خسارت دید/ ویدئو

مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران محل وقوع این زمین لرزه را حوالی خوی استان آذربایجان غربی اعلام کرده است.

امیرعباس جعفری روز چهارشنبه، افزود: این مصدومان با حضور تیم‌های امدادی اورژانس به صورت سرپایی در محل مداوا شدند.

وی اضافه کرد: خسارت‌های این زمین لرزه توسط تیم‌های ارزیاب اعزامی به محل حادثه در حال بررسی است.

همچنین بر اساس اعلام شهرام میرزایی، سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی، ۱۰ تیم ارزیاب جهت بررسی به منطقه اعزام شده است.

این زمین لرزه ۵.۴ ریشتری به حدی قدرت داشت که در شهرستان های سلماس و چایپاره و برخی شهرهای استان آذربایجان شرقی نیز احساس شد.

رئیس فوریت‌های پزشکی خوی: تعداد مصدومین تا این لحظه ۲۷۶ نفر هستند. از این تعداد ۶۸ نفر به علت شکستگی‌های جزئی بستری شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوی: خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم. به منازل ۲۰۰ خانوار خسارت وارد شده. بین ۱۰ تا ۵۰ درصد تخریب داشتیم.

زمین لرزه خوی ۲۸۰ مصدوم برجای گذاشت

امیرعباس جعفری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی با اشاره به زمین لرزه ۵.۴ ریشتری ۱۳ مهرماه در خوی و بیش از ۲۴ پس لرزه افزود: این زمین لرزه در ساعت ۳:۵۱:۲۸ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد که تیم های ارزیاب و امدادی بلافاصله در محل حضور یافتند و کلیه دستگاههای خدمات رسان در حال اماده باش در آمدند. 

وی با بیان اینکه در اثر این زمین لرزه ترکهایی در برخی واحدهای مسکونی روستایی گزارش شده است، افزود: خوشبختانه از این زمین لرزه تلفات جانی گزارش نشده است.

جعفری گفت: در پی زمین لرزه خوی ۲۸۰ نفر مصدوم شدند که ۲۱۰ نفر به صورت سرپایی مداوا و ۷۰ نفر بستری شدند که خوشبختانه وضع عمومی انها خوب است. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: میزان خسارات مالی این زمین لرزه در دست بررسی است.

سالم خویی، مدیر مدیریت بحران شهرستان خوی در خصوص آخرین وضعیت وقوع زمین لرزه در شهرستان خوی با بیان اینکه احتمال افزایش تعداد مجروحان وجود دارد، افزود: این تعداد شهروند که دچار شکستگی دست، پا، سر و مجروحیت شده بودند در بیمارستان خوی تحت مداوا قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد همچنین ۷۰ نفر از مصدومان در بیمارستان بستری شده اند، افزود: حال عمومی این افراد نیز مساعد است.

خویی با بیان اینکه این زمین لرزه تلفات جانی نداشت، عنوان کرد: این زلزله تلفات جانی نداشته و خسارت جدی به اماکن مسکونی نیز وارد نکرده است.

۲۰۰ واحد مسکونی در زمین لرزه خسارت دید

وی با بیان اینکه بر اساس برآوردهای اولیه ۲۰۰ واحد مسکونی دچار خسارت شده اند و احتمال افزایش خسارات تا سه هزار واحد مسکونی نیز وجود دارد، اضافه کرد: خسارت‌های این زمین لرزه توسط تیم‌های ارزیاب اعزامی به محل حادثه در حال بررسی است.

خویی با اشاره به اینکه این واحدهای خسارت دیده بیشتر در بخش مرکزی شهرستان خوی در بخش شهری و روستایی هستند، گفت: با توجه به حضور تیم‌های ارزیاب احتمال افزایش واحدهای خسارت دیده در سایر بخش‌ها نیز وجود دارد که اطلاع رسانی می‌شود.

همچنین بر اساس اعلام شهرام میرزایی، سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی، ۱۰ تیم ارزیاب جهت بررسی به منطقه اعزام شده است.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر بامداد امروز چهارشنبه شهرستان خوی را لرزاند.

این زمین لرزه ۵.۴ ریشتری به حدی قدرت داشت که در شهرستان‌های سلماس و چایپاره و برخی شهرهای استان آذربایجان شرقی نیز احساس شد.

 در حال تکمیل است....

حجم ویدیو: 862.14K | مدت زمان ویدیو: 00:00:44 | دانلود ویدیو
منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها