قتل 7 میلیارد تومانی در تهران / آدمکش اجیر شده بود!

متهم به قتل که از 9 سال قبل در زندان است اگر نتواند وجه المصالحه را تامین کند پای چوبه دار می رود.

قتل 7 میلیارد تومانی در تهران / آدمکش اجیر شده بود!

7 سال است که به اتهام قتل در کنج زندان روزهای حبس را یکی یکی می شمارد. حالا با چوبه دار تنها یک قدم فاصله دارد که در این یک قدم به بخشش 11نفر اولیای دم امید دارد.امیدی که هر بار با اولیای دم گفتگو می کند در ذهنش بیشتر رنگ می بازد.

در این گزارش دقایقی پای درددل مرد میانسالی می نشینیم که از سال 92 با وقوع قتل در غرب تهران، مهر « قاتل » روی پیشانی اش نشسته است.

سرنوشت قاتل اعدامی در یک قدمی چوبه دار چه می شود؟

بد نیست که یک راست برویم سر اصل مطلب! چه شد که دست به قتل زدی؟

بازیچه دست دو نفر قرار گرفتم.یکی از آنها دوستم به نام فرشاد بود و فردی که نقشه قتل را کشیده بود، دوست دوستم به نام کیوان بود.

و تو می دانستی نقشه قتل از قبل طراحی شده است؟

نه اصلا! به من گفتند قرار است یک نفر را گوشمالی بدهند.فرشاد که از قبل کیوان را می شناخت به من گفت که کیوان با یک نفر خرده حساب دارد.برای همین می خواهد من و احمد او را در جایی گیر بیندازیم و کتکش بزنیم.در قبال این کار هم 20 میلیون تومان به ما خواهد داد.من هم وسوسه پول شدم و با خودم گفتم که دو سیلی به این فرد می زنیم و پول را می گیریم و همه چیز تمام می شود.

پس چه شد که سر قرار ورق برگشت و ماجرا رنگ خون گرفت؟

آن روز به آشپزخانه تهیه غذای کیوان رفتیم.مقتول باجناق کیوان بود که او را به بهانه ای به آشپزخانه کشانده بود.همین که مقتول وارد شد، فرشاد از پشت سر با یک آب گردان بزرگ بر فرق سرش ضربه ای زد که او نقش زمین شد.در این چند سال که از جنایت می گذرد همیشه با خودم فکر می کنم که در همان لحظه مقتول جان باخت.اما بعد از آن کیوان بالای سرش رفت و حدس زد که هنوز زنده باشد برای همین طنابی دور گردنش انداخت و با کمک فرشاد اطراف طناب را کشیدند.بعد به من گفت تو هم باید در این ماجرا نقش داشته باشی و برای همین باید ضربه ای به مقتول بزنی.من دست مقتول را گرفتم و گفتم نبض ندارد.اما کیوان می گفت باید به او ضربه ای بزنم.من هم با چاقو ضربه ای به گلویش زدم.

با جسد چه کردید؟

جسد را در صندوق عقب ماشین خود مقتول گذاشتیم و کنار جاده رها کردیم.

بعد چه شد؟ پرونده چطور پیش رفت؟

بعد از اینکه جسد کشف شد، ماموران به کیوان مظنون شدند چون او آخرین کسی بود که با مقتول صحبت کرده بود و کیوان دستگیر شد.در جریان تحقیقات به قتل اعتراف کرد و بعد هم من و فرشاد دستگیر شدیم.اما من از همان روز اول یک بار هم به قتل اعتراف نکردم.در تمام جلسات بازجویی و حتی در دادگاه گفتم که نقشی در قتل نداشتم و ضربه ای که به گلوی مقتول زدم زمانی بود که او دیگر جان خود را از دست داده بود.با این حال اتهام مشارکت در قتل برای هر سه نفر ما صادر شد و هر 3 به قصاص محکوم شدیم. من بعد از صدور رای چند بار تقاضای اعاده دادرسی دادم که هر بار رد شد.

سال گذشته بود که فرشاد با پرداخت وجه المصالحه موفق به جلب رضایت اولیای دم شد.خانواده من هم برای جلب رضایت اولیای دم پا پیش گذاشتند و آنها شرط دریافت وجه المصالحه 7 میلیارد تومانی گذاشتند که من و خانواده ام توانایی پرداخت چنین مبلغی را نداریم.

و اگر نتوانی چنین مبلغی را مهیا کنی چه می شود؟

حکم صادر شده در مرحله استیذان است.اگر نتوانم رضایت اولیای دم را جلب کنم دیگر معلوم است که به زودی چه رخ خواهد داد ... قصاص!

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    پیشنهاد می شود تیتر خبر را به"دیه ۷ میلیارد تومانی برای گذشت از قصاص نفس" اصلاح بفرمائید.

  • راد
    0

    خداوکیلی ارزش هفت میلیون داری اخه بیچاره اگه اونا کشتنش تو چراچاقوی اخرزدی من بودم رضایت نمی دادم

  • ب
    0

    ستاددیه برای قتل عمد وتعیین شده هم دیه میده بده به اون بدبختای غیرعمد وبدهکار

  • محمد
    0

    دولت و قوه قضائیه این افراد را باید بدون هیچگونه انگورتی اعدام ودیه قانونی طرف را از صندوق بیت المال پرداخت کنن و این موجودات حیوان صفت با پرداخت پول به اجتماع وارد نشوند چون توبه گرگ مرگ هست

  • ناشناس
    0

    چقدر راحت حرف می‌زنند یعنی جان یک انسان رو بگیری و بعد اینقدر راحت بگویی این‌گونه او را کشتیم !!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها