متهم: مقتول قصد اخاذی داشت او را کشتم

مرد جوانی که متهم است با همدستی خواهر و شوهرخواهرش، مرد معتاد را به خاطر اخاذی به قتل رسانده است در جلسه محاکمه ماجرا را شرح داد.

متهم: مقتول قصد اخاذی داشت او را کشتم

تیر‌ماه ۱۴۰۰، مأموران پلیس تهران جسد مرد جوانی را در خیابان افسریه کشف کردند که گلویش بریده شده بود. جسد به دستور قضایی به پزشکی قانونی فرستاده شد و بعد از تشخیص هویت مشخص شد متعلق به مرد ۳۲ ساله‌ای به نام سعید است که بعد از چند بار تزریق مواد مخدر با اصابت چاقو به گلویش کشته شده است.

با به دست آمدن این اطلاعات، تحقیقات برای شناسایی عامل یا عاملان قتل به جریان افتاد که در روند تحقیقات مشخص شد آن مرد روز حادثه با زن جوانی قرار ملاقات داشته است. به این ترتیب زن جوان شناسایی و بازداشت شد.

او در روند بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و در شرح ماجرا گفت: «شوهرم نظامی است. ما صاحب یک دختر چهار ساله هستیم که مدتی قبل برای انجام کاری همراه دخترم سوار یک خودرو شدم. طی مسیر راننده به نام سعید مرا فریب داد، سپس یک آبمیوه مسموم تعارف کرد. با خوردن آن بیهوش شدم و وقتی به هوش آمدم متوجه شدم او مرا آزار داده و از من عکس و فیلم تهیه کرده است.

با تهدید‌های سعید از ترس آبرویم به شوهرم حرفی نزدم تا چند روز بعد برادرم به نام شاهین به خانه‌مان آمد. او وقتی پریشانی ام را دید سؤال کرد و دلیلش را پرسید. برایش ماجرا را تعریف کردم و گفتم آن مرد با تهدید عکس و فیلم هر بار از من اخاذی می‌کند.»

زن جوان در حالی‌که اشک می‌ریخت، گفت: «شاهین وقتی حرف‌هایم را شنید از من خواست به شوهرم حرفی نزنم تا خودش او را تنبیه کند، اما چند روزی گذشت که شوهرم نیز ماجرا را متوجه شد. آن‌ها تصمیم به قتل سعید گرفتند و وقتی فهمیدند او معتاد است نقشه‌ای طراحی کردند تا با تزریق مواد او را به قتل برسانند. برای انجام نقشه آخرین باری که سعید تماس گرفت و درخواست ۱۰ میلیون تومان پول کرد با او قرار گذاشتم. وقتی سر قرار رفتم، برادرم و شوهرم، سعید را سوار ماشین کردند، سپس چند بار به او مواد مخدر تزریق کردند. حوالی افسریه برادرم، سعید را از ماشین پیاده کرد و برگشت. او وقتی سوار ماشین شد، گفت گلوی سعید را بریده است.»

با ثبت این اظهارات، دو متهم دیگر نیز بازداشت شدند. با اعترافات دو متهم، شاهین به اتهام قتل و آدم‌ربایی، شوهر زن جوان به نام رامین به اتهام آدم‌ربایی و معاونت در قتل و زن جوان نیز به اتهام معاونت در قتل راهی زندان شدند. پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد، سپس با تعیین شعبه روی میز هیئت قضایی شعبه دهم دادگاه قرار گرفت.

ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص کردند. در ادامه شاهین در جایگاه قرار گرفت و با اقرار به جرمش گفت: «وقتی خواهرم با سعید قرار ملاقات گذاشت، چاقویی از خانه‌اش برداشتم و همراه خواهرم و شوهرش به محل قرار رفتیم. درباره قتل با آن‌ها حرفی نزدم. بعد از اینکه من و شوهر خواهرم به سعید مواد مخدر تزریق کردیم و او را از ماشین بیرون انداختیم، سراغش رفتم و گلویش را بریدم. خواهرم و شوهرش از این ماجرا اطلاعی نداشتند و بی­گناه هستند.»

سپس رامین به جایگاه رفت و گفت: «ما قرار گذاشته بودیم به مقتول مواد مخدر تزریق کنیم، اما برادرزنم بدون اطلاع ما دست به چاقو شد و گلوی مقتول را برید. باور کنید از نقشه او اطلاعی نداشتیم.»

زن جوان نیز در دفاع از خود گفت: «برادرم از نقشه قتل حرفی نزده بود. او حتی به تن مقتول لباس‌های کهنه پوشانده بود تا پلیس فکر کند او کارتن‌خواب است و بر اثر دوز بالای مواد مخدر کشته شده است. نمی‌دانم چرا خودسرانه چنین تصمیمی را گرفته بود.»

در پایان هیئت قضایی برای صدور رأی وارد شور شد.

منبع: روزنامه جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها