صیاد پرندگان شکاری در فامنین به دام افتاد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فامنین گفت: شکارچی متخلفی که اقدام به زنده گیری چهار بُهله دلیجه در اراضی این شهرستان کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

صیاد پرندگان شکاری در فامنین به دام افتاد

مهدی تجاره با اعلام این خبر، اظهار داشت: پس از دریافت گزارش مبنی بر صید غیرمجاز پرندگان شکاری در اراضی آزاد شهرستان فامنین، بررسی موضوع در دستور یگان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران یگان حفاظت محیط زیست موفق به دستگیری صیاد ۵۶ ساله شدند اضافه کرد: از این صیاد متخلف علاوه بر پرندگان شکاری، ۲ رشته تور صیادی برای زنده گیری پرندگان و نخ و سوزن برای دوختن چشم پرندگان کشف شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فامنین خاطرنشان کرد: این شکارچی متخلف به همراه فرزندش در منزل یکی از افراد بومی در ازای تقسیم پرندگان صید شده، ساکن شده بودند.

تجاره افزود: صیادان متخلف با حفر گودال (کوخه) در دل زمین و پهن کردن تور ساعت ها در این گودال مخفی شده تا بتوانند پرندگان شکاری را صید کنند و این کار ممکن است تا سه ماه به طول انجامد.

وی گفت: آنها پس از صید اقدام به دوختن چشم پرندگان شکاری با نخ و سوزن به شکل بخیه کرده تا از بروز استرس برای پرنده حین جابجایی جلوگیری کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فامنین با بیان اینکه صیادان متخلف بیشتر از سوی برخی افراد برای این کار اجیر می شوند ادامه داد: این پرندگان پس از صید، بستگی به نوع پرنده شکاری، جنسیت و سن، در مناطق حاشیه خلیج فارس تا ۲ میلیارد تومان به فروش می رسند.

تجاره اظهار داشت: فرزند صیاد متخلف نیز تا پیش از رسیدن ماموران یگان حفاظت محیط زیست به محل سکونت و اختفا، متواری شد که طبق بررسی های صورت گرفته این افراد غیر بومی به صورت خانوادگی نسبت به صید پرندگان شکاری اقدام می کنند.

منبع: برنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمود...
    0

    کاش مینوشتی فامنین یکی ازشهرستانهای استان همدانست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها