کلاهبرداری اینترنتی با ترفند فروش لوازم التحریر ارزان‌قیمت

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و تشکیل پرونده با موضوع برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب شهروندان با ترفند فروش لوازم التحریر ارزان قیمت خبر داد.

کلاهبرداری اینترنتی با ترفند فروش لوازم التحریر ارزان‌قیمت

سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار داشت: شخصی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد حدود ۵۰۰ میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حساب بانکی او برداشت شده است که در همین زمینه پرونده اولیه تشکیل شد.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد با یک سایت فروش لوازم التحریر در فضای مجازی برخورد کردم که با قیمت پایین‌تر از بازار اقدام به فروش می‌کرد؛ وسوسه شدم و برای خرید از طریق درگاه بانکی موجود در داخل سایت اقدام کردم و پس از وارد کردن اطلاعات حساب کاربری خود با تراکنش ناموفق مواجه شدم و پس از لحظاتی همه موجودی حساب بانکی من خالی شد.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: بلافاصله پس از دریافت اظهارات شاکی موضوع در دستور کار قرار گرفت و تحقیقات پرونده آغاز شد و کارشناسان پلیس فتا با بهره‌گیری از روش‌های علمی و سایبری موفق به شناسایی مجرم و دستیابی به اطلاعات هویتی وی شده و متوجه شدند سارق با ایجاد یک سایت جعلی فروش لوازم تحریر در آستانه بازگشایی مدارس و ایجاد درگاه جعلی اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی مراجعه کنندگان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پس از محرز شدن هویت مجرم برای پلیس و جمع آوری مستندات کامل و جامع، پرونده وارد مرحله عملیاتی شد و پس از تشریفات قضایی متهم در محل اختفای خود در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: این شیاد اینترنتی پس از حضور در پلیس فتا لب به اعتراف گشود و اظهار داشت که با راه اندازی یک سایت فروش لوازم التحریر و یک درگاه جعلی از بیش از ۱۹ نفر از شهروندان بیش از پنج میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

وی به شهروندان توصیه کرد: فریب تبلیغات اغوا کننده فضای مجازی را نخورند و آگاه باشند ارزانی بی‌دلیل می‌تواند یکی از ترفند‌های مجرمان اینترنتی باشد، برای ورود به اینترنت بانک خود نیز حتی المقدور از جستجوی موتور‌های جستجوگر خودداری کنند و حتما از صحت آدرس وارد شده اطمینان حاصل کرده و هرگونه مورد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www. cyberpolice. ir به صورت آنلاین با کارشناسان پلیس فتا در میان گذارند.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها