حمله پلنگ به روستای تریش بشاگرد

حمله پلنگ به گله گوسفندان در نزدیکی روستای تریش از توابع بخش گوهران بشاگرد سبب تلف شدن ۶ راس دام شد.

حمله پلنگ به روستای تریش بشاگرد

روستاییان اهل تریش می‌گویند: نوع حمله و شگرد دریده شدن گوسفندان نشان از حمله پلنگ دارد و این حادثه در ۲۵۰ متری روستا رخ داده است که نشان از گرسنه بودن پلنگ و کمبود مواد غذایی و زنجیره‌های پایین دستی شکار برای پلنگ است.

علی کمالپور از فعالان زیست محیطی هرمزگان نیز در این زمینه با ابراز نگرانی نسبت به آنچه که احتمال انتقام‌گیری مردم محلی نسبت به پلنگ است، هشدار داده و گفت: معمولا پس از بروز چنین حوادثی اگر محیط زیست و دستگاه‌های محلی فورا خسارت وارد شده به مردم را جبران نکنند و یا اقدامی برای رفع نگرانی مردم محلی انجام ندهند، مردم برای جلوگیری از تداوم حمله پلنگ دست به اقداماتی از جمله شلیک به پلنگ و یا تله‌گذاری و ریختن گوشت‌های سمی می‌کنند که جان پلنگ را در معرض خطر قرار می‌دهد.

به گفته وی، در سال‌های اخیر کمبود مراتع سبب شده تا گوسفندان به مناطق دورتری از روستا برای چرا برده شوند و گاه گوسفندان و بزها به قلمروی پلنگ‌ها وارد می‌شوند که پلنگ نیز در صورت گرسنه بودن به آنها حمله ور می‌شود اما حادثه دیروز در نزدیکی روستا گزارش شده که نشانگر آن است که پلنگ گرسنه بوده و به سمت روستا آمده است. البته پلنگ‌ها و شیرها معمولا تک شکار هستند و باید در صحت و سقم نوع دریده شدن گوسفندان نیز بررسی لازم انجام شود.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها