باند فروش خودروهای لیزینگی در شهریار متلاشی شد

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از دستگیری و متلاشی شدن باند ۱۳ نفره جعل و کلاهبرداری خودروهای لیزینگی با کلاهبرداری ۸۱ میلیارد تومانی خبر داد.

باند فروش خودروهای لیزینگی در شهریار متلاشی شد

سردار کیوان ظهیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری باند 13 نفره کلاهبرداری فروش خودرو در غرب استان تهران اظهار داشت: این باند کلاهبرداری در استان‌های غربی کشور نیز فعالیت داشت که با رصد اطلاعاتی شناسایی و دستگیر شدند.

وی به جعل اسناد خودروهای لیزینگی توسط این باند اشاره کرد و افزود: فعالیت این باند با جعل اسناد خودرو به قیمت اولیه 300 میلیون به نام افراد بی‌سواد آغاز شده بود و به‌صورت جعلی فک رهن آن‌ها انجام و به قیمت روز به فروش می‌رسید.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه بدهی‌های این باند کلاهبردار به شرکت خودروسازی به عهده مالباختگان بود گفت: بیمه خودروها به‌صورت اقساطی صادر شده بود که خطرات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده بود.

ظهیری با اشاره به شناسایی و توقیف شده 81 دستگاه خودرو از باند جعل و کلاهبرداری تصریح کرد: این باند جعل و کلاهبرداری خودروهای لیزینگی 81 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده و به شرکت خودروساز بدهکار هستند.

وی ابراز داشت: عدم لینک بودن شرکت‌های خودروسازی با مراکز شماره‌گذاری خودرو منجر به فعالیت این باند شده است که با فک رهن و انجام انتقالات دستی و جعل اسناد از مردم کلاهبرداری می‌کردند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران در پایان با تأکید بر ارتباط آنلاین خودروسازان با مراکز پلاک گذاری خاطرنشان کرد: به مردم توصیه می‌کنیم اگر خودروی به‌صورت لیزینگی خریداری می‌شود قبل از تحویل و پرداخت پول از شرکت‌های مربوطه و پلیس استعلام بگیرند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها