بازداشت ۲ مظنون در قتل گدای میلیاردر

مأموران پلیس تهران مردی را همراه برادرزاده‌اش به عنوان مظنون در قتل گدای میلیاردر تهرانی که سال قبل به‌طور مشکوکی در خانه‌اش به کام مرگ رفته بود، بازداشت کردند.

بازداشت ۲ مظنون در قتل گدای میلیاردر

ظهر روز دوشنبه 30 فروردین‌ماه سال قبل بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران کلانتری 126 تهرانپارس از قتل مرد سالخورده‌ای در خانه ویلایی‌اش باخبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شد.

تیم جنایی در زیرزمین خانه ویلایی، حوالی خیابان استخر با جسد مرد 70 ساله‌ای به نام ایرج روبه‌رو شد که پاهایش با نخ پلاستیکی بسته و دور گردنش هم نخ پلاستیکی دیگری پیچانده شده بود.

نخستین بررسی‌ها نشان داد مقتول پیرمرد ثروتمندی بوده که با تکدی‌گری روزگارش را می‌گذرانده و در خانه ویلایی‌اش هم تنها زندگی می‌کرده است. همچنین مشخص شد مقتول که حدود 10روز از مرگش می‌گذشت، ساعتی قبل یکی از همسایه‌ها متوجه بوی تعفن از خانه او شده و موضوع را به پلیس خبر داده و مأموران پلیس هم جسدش را در زیرزمین خانه‌اش کشف کردند.

اظهارات همسایه مقتول
یکی از همسایه‌ها به مأموران پلیس گفت: «ایرج 20 سال بود که در این خانه ویلایی تنها زندگی می‌کرد. او مرد تنهایی بود و در این مدت هم کسی به خانه‌اش رفت و آمد نداشت و به گفته خودش تنها یک خواهر داشت که در شهرستان زندگی می‌کند. مقتول وضع مالی خوبی داشت، اما گدایی می‌کرد. او هر روز صبح از خانه‌اش بیرون می‌رفت و تا شب داخل خیابان مشغول تکدی‌گری بود و شب به خانه برمی‌گشت. چند روزی بود از او خبری نداشتیم و او را ندیده بودیم. فکر می‌کردیم برای دیدن خواهرش به شهرستان رفته است تا اینکه امروز بوی بدی از خانه‌اش به مشاممان رسید و احتمال دادیم برایش اتفاقی رخ داده باشد. به همین خاطر با پلیس تماس گرفتیم و وقتی پلیس و آتش‌نشانی در خانه او را باز کردند در زیرزمین خانه‌اش با جسدش روبه‌رو شدیم.

سرقت مرگبار
مأموران پلیس در ادامه بررسی‌های محل حادثه با به‌هم ریختگی وسایل خانه مقتول مواجه شدند که حکایت از آن داشت عامل یا عاملان قتل با انگیزه سرقت دست به قتل مرد سالخورده زده‌اند، چراکه شواهد نشان می‌داد صندوقچه وی که مقدار زیادی پول نقد، طلا و دلار در آن نگهداری می‌کرد از خانه‌اش سرقت شده است.

مأموران پلیس داخل خانه مقتول دفترچه بانکی را کشف کردند که مقتول چند سال قبل مبلغ 220 میلیون تومان به یکی از حساب‌هایش واریز کرده بود. همچنین مأموران پلیس تعداد زیادی فیش‌های واریزی بانکی در خانه ایرج پیدا کردند که همه نشان می‌داد او حساب‌های دیگری هم دارد و مقدار زیادی پول جابه‌جا شده است.

ردیابی تلفن همراه
بدین ترتیب تحقیقات برای شناسایی و دستگیری عاملان قتل ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل مأموران پلیس دریافتند گوشی سرقتی مقتول در اختیار مردی به نام منصور قرار دارد. در بررسی‌ها مشخص شد منصور سارق سابقه‌داری است که چند سابقه کیفری در پرونده‌اش ثبت شده و چند روزی است که از گوشی مقتول استفاده می‌کند. بدین ترتیب مأموران، وی را به عنوان مظنون به قتل بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند.

متهم در بازجویی‌ها ابتدا با تناقض‌گویی قصد فریب مأموران را داشت، اما در تحقیقات فنی مدعی شد که گوشی سرقتی را از برادرزاده‌اش به نام تیمور گرفته است. او در ادعایی گفت: «مدتی قبل گوشی‌ام خراب شد و برادرزاده‌ام وقتی فهمید گوشی ندارم، این گوشی را به صورت امانت به من داد و من هم از آن استفاده می‌کردم که الان دستگیر شدم. خبر نداشتم گوشی متعلق به مردی است که به قتل رسیده است.»
با طرح این ادعا، مأموران پلیس به سراغ تیمور رفتند و او را که از سارقان سابقه‌دار است به عنوان مظنون به قتل بازداشت کردند. وی در بازجویی‌ها منکر جرم خود شد، اما از آنجایی که تحقیقات پلیسی حکایت از آن داشت که تیمور و عمویش در قتل گدای میلیاردر دست دارند، دو متهم به دستور قاضی میثم حسین‌پور، بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

منبع: جوان انلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • متین
    0

    شغل ملت در آینده نزدیک!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      یعنی میگی همه مون میلیاردر میشم خدااز دهنت بشنوه

  • ناشناس
    0

    سلام درمانده.

  • ناشناس
    0

    جامعه در محاصره سابقه دارها است!

  • محمود
    1

    زندگی نکبت بار تر از این هم هست؟! با گدایی ثروتمند شده بود اما عقل و شعورش نمیرسید لااقل با اون ثروت بادآورده شغلی پرسود دایر کنه! آدم تازه به دوران رسیده و گدا صفت اگر ثروتمند هم بشه اما 500 سال بوی عقده هاش رو میده و گدا خواهند ماند! و اونم از مرگ احمقانه اش! اونم از دزدهای احمقی که با پول دزدی میتونستند صدتا گوشی اپل بخرند ولی با گوشی سرقتی مقتول کار میکردند . دو طیف فاقد عقل و شعور که با ما شدن 80 میلیون!

  • ناشناس
    0

    گدا گر معتبر شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها