مهار آتش در جنگل کوهستانی باشت

فرماندار باشت گفت: آتش سوزی جنگل ها و مراتع منطقه حفاظت شده کوه خامی در این شهرستان که از شامگاه دوشنبه ۳۱ مرداد طعمه حریق شده بود و شب گذشته با تلاش مردم و امدادگران مهار شد.

مهار آتش در جنگل کوهستانی باشت

نادر گرامی روز پنجشنبه افزود: آتش سوزی منطقه حفاظت شده خامی باشت از ساعت ۲۰ شامگاه دوشنبه ۳۱ مرداد از حوزه گچساران به این منطقه در باشت سرایت کرد و پس از چندین مرحله مهار ،شامگاه گذشته (چهار شنبه ) بطور کامل مهار شد.

وی بیان کرد: این آتش سوزی از سوی نیروهای امدادگرانی از دستگاه های اجرایی و نیروهای مردمی پس از ۴۸ ساعت بطور کامل مهار شد.

گرامی ابراز کرد: بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای ستاد بحران، مردمی و بسیج در این آتش سوزی فعالیت داشتند.

مصدوم شدن ۲ نفر در آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده خامی باشت

وی اظهار داشت: در عملیات مهار آتش سوزی منطقه حفاظت شده کوه خامی باشت ۲ نفر از نیروهای محیط زیست و منابع طبیعی مصدوم شدند و هم اکنون حال عمومی انها رضایت بخش است.

فرماندار باشت گفت: سخت گذر بودن منطقه و وزش باد شدید موجب کندی عملیات مهار آتش سوزی در این مناطق شده بود.

وی تصریح کرد: این آتش سوزی در سه منطقه این شهرستان از جمله ارتفاعات روستاهای "کلگه امیرشیخی"،" کله گان باشت" و "تنگ سادات شاه زینعلی" رخ داده بود.

گرامی بیان کرد: برای مهار این آتش سوزی ۲ فروند بالگرد شرکت نفت و هلال احمر پنج سورتی پرواز برای جابه جایی نیروها و حمل و نقل تجهیزات به ارتفاعات سخت‌گذر منطقه حفاظت شده خامی باشت انجام دادند.

آتش سوزی از سمت «نارک» گچساران شروع شده و به منطقه حفاظت شده خامی در شهرستان باشت سرایت کرد.

منطقه حفاظت شده خامی ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار وسعت دارد و این منطقه کوهستانی در سال ۷۸ با هدف حمایت از جمعیت جانوری به عنوان منطقه حفاظت شده مورد حفاظت قرار گرفت.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها