حریق کارگاه شارژ سیلندرهای گاز مایع در جاده خاوران

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی در کارگاه شارژ سیلندرهای گاز مایع خبر داد.

حریق کارگاه شارژ سیلندرهای گاز مایع در جاده خاوران

سیدجلال ملکی در این‌باره اظهار کرد: ساعت ١۶:۴٧ روز جاری(یکشنبه، ۳۰ مرداد) یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک کارگاه شارژ سیلندرهای گاز مایع در جاده خاوران بعد از میدان آقانور، ابتدای شهرک کاروان به سامانه ١٢۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اطلاع داده شد که بلافاصله پس از آن دو ایستگاه به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان در مدت زمان چهار دقیقه به محل رسیده و مشاهده کردند که حادثه در یک گاراژ رخ داده است. در یکی از مغازه‌های این گاراژ که حدودا ٣٠ متر وسعت داشت و کارگاه شارژ گاز مایع بود، حدود ٣٠ یا ۴٠ دستگاه کپسول گاز مایع نگهداری می‌شد و این محل دچار حریق شده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: در دقایق اولیه آتش‌سوزی شعله‌ها از هر دو قسمت پشت و جلوی مغازه به بیرون زبانه می‌کشید، البته خوشبختانه انفجاری رخ نداده بود و فقط کپسول‌ها شعله‌ور شده بودند.

وی افزود: کپسول‌های گاز دارای سوپاپ اطمینان هستند و در شرایطی که تحت فشار قرار گیرند سوپاپ عمل کرده و گاز را به بیرون متساعد می‌کند که همین امر می‌تواند موجب افزایش شعله‌وری آتش شود. سوپاپ اطمینان چند کپسول نیز عمل کرده بود و شعله را افزایش داده بود.

به گفته وی این حادثه مورد مصدومیت یا تلفات جانی نداشته و آتش‌نشانان با خارج کردن کپسول‌ها عملیات اطفای حریق را به سرعت آغاز کردند.

ملکی با بیان این‌که آتش‌نشانان از گسترش آتش و سرایت به اطراف جلوگیری کردند و ساعت ١٨:٠٢ عملیات به پایان رسید، گفت: این محل در گذشته نیز یک‌بار دیگر دچار حریق شده بود اما متاسفانه ظاهراً بار دیگر اهمیت لازم را قائل نشده بودند که این حادثه رخ داده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها