مرگ تلخ کودک 4 ساله با نیش عقرب

رییس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: برغم اینکه تمام مراحل درمانی احیا درکمترین زمان برای کودک عقرب گزیده در شهرستان بهمئی انجام گرفت ولی متاسفانه این کودک فوت کرد.

مرگ تلخ کودک 4 ساله با نیش عقرب

ذوالفقار دیودل روز سه شنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها گفت : تمام مراحل درمانی و احیا درکمترین زمان برای کودک  عقرب  گزیده شهرستان بهمئی انجام شده است ولی  عقرب گزیدگی  ازاورژانس های پزشکی مخصوصا درکودکان می باشد و حتی دربهترین مراکز درمانی دنیا عوارض ومرگ ومیر بالایی دارد و درموارد شدید نیاز به بستری در ICUنیز می باشد.

وی ضمن تسلیت و ابراز همدردی با خانواده  کودک  فوت شده اظهار داشت: بنا به گزارش بهورز منطقه بیمار سامان غفوری کودک 4 ساله در روستای سید صالح رودتلخ شهرستان بهمئی در ساعت ۲۱:۴۲ دقیقه مورد گزش عقرب قرار گرفته است.

دیودل افزود: بیمار ساعت ۲۲:۱۰ دقیقه به مرکز جامع سلامت ممبی که در فاصله ۱۸ کیلومتری این روستا قرار دارد انتقال یافته است.

وی ادامه داد: به گزارش پزشک مرکز علائم حیاتی بیمار در بدو ورود ناپایدار بوده وبرای بیمار سرم ضد عقرب به همراه آمپول هیدروکرتیزون و کلرفنیرامین جهت پیشگیری از ایجاد حساسیت وآنافیلاکسی تزریق شد و پس حدود ۱۵ دقیقه بیمار همراه با دو نفر از پرسنل درمانگاه(مسئول مرکز و مامای شیفت) به مرکز بستردرمانی لیکک اعزام شد.

دیودل عنوان کرد: در بین راه با توجه به شرایط بیمار که پیش بینی می گردید دچار ایست قلبی گردد ، با پایگاه ماغر جهت امداد و کمک رسانی اورژانسی (فوریت های پزشکی مجهزتر) هماهنگ شد که در ساعت ۲۳:۱۰ دقیقه بیمار به آمبولانس ۱۱۵ منتقل شد و چند دقیقه بعد در آمبولانس فوریت ها دچار ایست قلبی و تنفسی شد و حدود ۲۵ دقیقه احیا برای بیمار انجام شد و علائم حیاتی بیمار دوباره برگشت واحیا موفق بود.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: بیمار در ساعت ۲۳:۴۷ دقیقه به مرکز بستر درمانی لیکک رسید که در آنجا توسط متخصص اطفال ویزیت شد و 5 دقیقه بعد مجددا بیمار دچار ایست قلبی و تنفسی شد و به مدت ۳۰ دقیقه عملیات احیا برای بیمار انجام شد و علائم حیاتی بیمار مجددا برگشت واحیا مجدد نیز موفق بوده است.

وی تاکید کرد: بیمار ساعت ۰۰:۵۷ دقیقه بامداد ازمرکز بستردرمانی لیکک به بهبهان اعزام شد و در ساعت ۱:۲۰ دقیقه به بهبهان رسید که متاسفانه به دلیل خالی نبودن تخت icu اطفال در بیمارستان ولی عصر بهبهان،بیمار به ناچار به اتفاقات بیمارستان شهیدزاده بهبهان فرستاده شد و در اتفاقات بستری گردید و در آنجا مجددا چند دقیقه بعد دچار ایست قلبی و تنفسی شد و این بار احیا ناموفق بود وباکمال تاسف بیمار فوت کرد.

دیودل افزود: بیمارستان ۳۲تختخوابی نیز مطالبه عمومی مردم شهرستان بهمئی می باشد که درچند ماه اخیر جهش بزرگی درتکمیل سازه بیمارستانی صورت گرفته و به زودی  بیمارستان افتتاح خواهدشد.

روستای سیدصالح در مرز شهرستان‌های بهمئی از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد و باغملک در استان خوزستان واقع شده است.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    نبود تخت خالی علت مرگ نه نیش عقرب

  • دومان
    0

    این حرامیان آمپول پادزهر نداشتن اونم به خاطر نفرت یک موجود که کل مردم را به گروگان گرفته ...چون سرم اومده میگم

  • محسن
    0

    مسئولین بیمارستان ولی عصر بهبهان باید جوابگو باشن
    خدا لعنتتون کنه این بیمار اورژانسی بوده و باید تحت هر شرایطی بهش رسیدگی میشد
    الان میتونن راحت بخوابن ؟؟!!!!!!

  • ناشناس
    0

    این دیگه قصور پزشکی بوده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها