کلاهبرداری میلیاردی با شگرد اجاره خانه‌های مبله

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایى و دستگیری عامل کلاهبردارى از شهروندان شیرازی با درج آگهى دروغین اجاره خانه مبله در یکی از سایت‌ های آگهی محور خبر داد.

کلاهبرداری میلیاردی با شگرد اجاره خانه‌های مبله

امیرحسین سلیمانی بیان کرد: در پى مراجعه خانمی میانسال با مرجوعه قضائى به پلیس فتا مبنى بر کلاهبردارى توسط فردی ناشناس از طریق درج آگهی دروغین خانه مبله، پیگیرى موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی بیان داشت که در یکی از سایت‌های آگهی محور، یک آگهی تحت عنوان اجاره خانه مبله برخورد و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده وی مبلغ 50 میلیون ریال وجه به عنوان بیعانه درخواست و پس از آن دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های تلفنی من نبود.

این مقام سایبری گفت: با توجه به حساسیت پرونده، کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی فرد مورد نظر را شناسایی و وی را در یکی از محلات شیراز دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به کلاهبرداری یک میلیارد و 500 میلیون ریالی از 20 شهروند اقرار کرد، گفت: این فرد کلاهبردار در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه می‌کردند.

این مقام انتظامی گفت: همانطور که در قوانین سایت‌های تبلیغاتی ذکر شده است این سایت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فیزیکى و بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله، هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

 سلیمانی خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا از طریق شماره تماس 096380 با ما در‌ میان بگذارند.

منبع: شیرازه
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    بی اعتمادی به ارکانها ی حکومت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها