برآوردهای اولیه از میزان خسارت مونسون در کشور چقدر است؟/ اینفوگرافی

همزمان با بارش‌های معروف به مونسون، استان‌های زیادی از کشور درگیر این بارش‌ها و سیل بوده و خسارات بسیاری در بخش‌های مختلفی را شاهد بودند.

برآوردهای اولیه از میزان خسارت مونسون در کشور چقدر است؟/ اینفوگرافی

سیلاب‌های ناشی از پدیده مانسون از اول مردادماه 24 استان کشورمان را در برگرفت و با وجود هشدارهای هواشناسی و آماده باش ستادهای مدیریت بحران به دلیل شدت سیل خسارت‌های بسیاری به بار آمد که بیشترین حجم این خسارت‌ها در بخش کشاورزی اتفاق افتاد.

به دنبال هشدارهای هواشناسی از وقوع بارش‌های معروف به مونسون، اکثر نقاط کشور در هفته گذشته درگیر بارش‌های سیل‌آسا شدند و بارش‌های سیل‌آسا در استان‌های مختلف کشور باشدت زیادی بارش گرفت.

آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد در پی بارش های موسمی درگیر سیلاب بودند و ضرر و زیان های فراوانی به زیرساخت ها از جمله آب، برق، منازل مسکونی و بافت شهری و روستایی وارد کرد.

اگر چه هشدارهایی داده شده بود و تا قبل از جاری شدن سیل مردم از شروع بارش‌ها اطلاع داشتند اما متاسفانه آوار ناشی از سیل جان برخی هموطنان را گرفت و خسارت‌های جدی به مردم وارد کرد از جمله آنها خسارت به تاسیسات، بخش کشاورزی، دام و طیور و مسکن مردم بود.

1401051310553878825804734

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها