یک زن و ۲ مرد در انتظار اجرای حکم کور شدن/ پرونده از ۳ شهر به تهران ارسال شد

پرونده دو مرد و یک زن که در دادگاه‌های کیفری استان‌های کرمانشاه، قم و فارس به قصاص چشم محکوم شده‌اند برای تعیین تکلیف در اجرای حکم به تهران ارسال شد.

یک زن و ۲ مرد در انتظار اجرای حکم کور شدن/ پرونده از ۳ شهر به تهران ارسال شد

 یکی از این پرونده‌ها مربوط به درگیری دو زن جوان در یکی از شهرهای استان  کرمانشاه  بود که  سال 90 رخ داد و یکی از آنها به روی دیگری اسید پاشید که این حادثه  اسیدپاشی  منجر به کوری  چشم  راست زن جوان شد. پس از دستگیری زن اسیدپاش وی مدعی شد برای انتقامجویی اسیدپاشی کرده است که پس از اعتراف و محاکمه در دادگاه به درخواست قربانی حادثه از سوی قضات به قصاص چشم محکوم شد، این حکم در دیوانعالی کشور مهر تأیید خورد.

دومین محکوم، مرد جوانی است که سال 96 در جریان درگیری، باعث کور شدن چشم راست یک مرد شده بود. قضات دادگاه استان  فارس  پس از محاکمه متهم حکم بر  قصاص  چشم وی داده و این حکم در دیوانعالی کشور تأیید شد. اما سومین محکوم مرد جوانی است که سال 97، با اسلحه شکاری در استان قم به مردی شلیک کرد و باعث کوری چشم چپ او شد.وی پس از محاکمه در دادگاه  به درخواست شاکی پرونده به قصاص چشم محکوم شد.

از آنجایی که هر سه پرونده در مرحله اجرای حکم قرار گرفته بود اما امکانات و شرایط لازم برای اجرای حکم در این سه استان وجود نداشت، هر سه پرونده برای تعیین تکلیف در نحوه اجرای حکم به استان تهران فرستاده شد تا در این باره تصمیم‌گیری شود.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • حمید رضا
    3

    هر کس خربزه بخورد پای لرزش هم باید بنشیند حقشان هست باید قصاص شوند

    نظرات شما -
    • 0

      خوشا بحال تو که دست نخورده نگهش داشتی.

  • بابک
    1

    اگر حکم بر قصاص باشد چرا دست امثال طبری و مرتضوی ها را قطع نکردند

    نظرات شما -
    • من
      1

      قانون واسه خودی‌ها که نیست.

    • ناشناس
      0

      اون دستشون نمک داشته .

    • 0

      هم خود را و هم اعتقادات را در دنیا به مسخره گذاشتید.

  • ناشناس
    0

    آخه که جهل باغ و بستان را به آتش کشید.

  • دیده بان
    0

    پیشنهاد می دهم در صورت امکان و راضی شدن شاکی توسط پزشکان متخصص چشم _ به طور موقت بینایی آنها گرفته شود(یعنی در صورت رضایت شاکی بتوان بینایی را دوباره برگرداند) مثلا 10 سال نابینا شوند تا بدانند که چه اشتباه بزرگی را مرتکب شده اند و ممکن است شاکی بعد از گذشت چند سال دلش به رحم آید آنوقت باز راه بازگشت فراهم است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها