شکارچی غیرمجاز خرس در رامیان شناسایی شد

رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: شکارچی متخلف یک قلاده خرس در رامیان که اقدام به انتشار تصاویر خود با شکار در فضای مجازی کرده بود شناسایی شد.

شکارچی غیرمجاز خرس در رامیان شناسایی شد

محمود شکیبا، اظهارداشت: در پی انتشار تصویر شکار یک قلاده خرس در منطقه رامیان در شبکه‌های مجازی، با پیگیری یگان حفاظت محیط زیست شهرستان و هماهنگی مراجع قضایی، فرد مورد نظر شناسایی شد.

وی افزود: برای انجام مراحل قانونی، پرونده این متخلف به دادگستری شهرستان رامیان معرفی شد.

استان گلستان با اقلیم متنوع و مساحتی بالغ بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع و ۱.۹ میلیون نفر جمعیت؛ همزمان ساحل دریا، جنگل، کوهستان، دشت و کویر را با هم دارد و به همین دلیل از تنوع گیاهی و جانوری برخوردار است. 

این استان شمالی از معدود تنفس گاه‌های گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری ایران است و طیف گسترده‌ای از پرندگان همچون مرغابی، غاز، قو، پلیکان، باکلان، پرستوی دریایی، سلیم، کاکایی، چنگر، اگرت، خوتکا، گیلان شاه و تلیله را در خود جای داده است.

آهو، پلنگ، تشی، خرس قهوه ایی، خرگوش، حشره خورها، راسو، روباه، روباه ترکمنی، رودک، سمور جنگلی، سیه گوش، شوکا، شنگ، قوچ و میش، کل و بز، گراز، گربه پالاس، گرگ و مرال نیز از مهمترین گونه‌های جانوری این استان هستند که در زیستگاه‌های طبیعی آن از جمله در پارک ملی گلستان زیست می‌کنند.

photo_۲۰۲۲-۰۷-۱۲_۱۱-۴۸-۲۸

پارک ملی گلستان به عنوان یکی از ذخیره‌گاه‌های زیست کره ثبت شده در میراث جهانی ۱۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع گستره جای داده است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها