مجازات قصاص برای ۶ مأمور پلیس

شش مأمور پلیس شهرستان سبزوار که در جریان بازداشت سه مجرم تحت تعقیب، آن‌ ها را با شلیک گلوله به کام مرگ کشانده‌بودند، به قصاص محکوم شدند.

مجازات قصاص برای ۶ مأمور پلیس

چهارم آبان سال‌۹۴، مأموران پلیس تهران از حادثه تیراندازی در سه راه افسریه باخبر و برای بررسی‌های بیشتر به محل اعزام شدند.

شواهد نشان داد مأموران پلیس شهرستان سبزوار در جریان عملیات تعقیب و گریز با یک خودروی پراید، قاتل فراری به نام فرشید ۲۴ ساله، برادر ۳۰‌ساله‌اش فرشاد و یکی از دوستانش به نام عباس ۲۶ ساله را با شلیک گلوله به کام مرگ کشانده‌اند. همچنین در جریان تیراندازی یک سرباز وظیفه از کلانتری خلیج فارس مجروح شده‌بود که به بیمارستان منتقل شد.
با انتقال اجساد به پزشکی قانونی، مأموران پلیس تحت بازجویی قرار گرفتند. یکی از آن‌ها گفت: «فرشید بعد از ارتکاب قتل در سبزوار متواری شد. در تعقیب او بودیم که متوجه شدیم به شهر تهران آمده است. با نیابت قضایی از شهرستان سبزوار راهی تهران شدیم تا او را بازداشت کنیم. از پارک زیتون پاکدشت پراید مورد نظر را تعقیب می‌کردیم. در این مدت چهار بار با پلیس‌۱۱۰ تماس گرفتیم و درخواست نیروی کمکی کردیم، اما هیچ نیرویی فرستاده نشد.

حین عملیات بود که به خاطر فرار خودروی مورد نظر و بی‌توجهی او به هشدار‌ها مجبور به شلیک شدیم. هوا تاریک بود به همین خاطر بنا به قانون به کار‌گیری سلاح اول به لاستیک‌های پراید شلیک کردیم، اما راننده پراید به سرعت ماشین اضافه کرد و همچنان در حال فرار بود.»
مأمور پلیس ادامه داد: «خودرو‌های ما سمند و پژو بود. در حالی که مماس با پراید حرکت می‌کردیم، راننده پراید خودرو را متوقف کرد تا دنده عقب حرکت کند.

همان موقع فرشید همراه برادرش از ماشین پیاده شد و دستش را به سمت کمرش برد. فکر کردیم اسلحه همراهش است و می‌خواهد شلیک کند، به همین خاطر به طرف آن‌ها شلیک کردیم.» مأمور پلیس در آخر گفت: «باور کنید قصد کشتن آن‌ها را نداشتیم و نمی‌دانستیم در خودروی پراید غیر از فرشید سه نفر دیگر نیز همراه او هستند.» با تأیید این توضیحات از سوی دیگر مأموران پلیس، پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و روی میز هیئت قضایی شعبه دوم دادگاه قرار گرفت.
ابتدای جلسه پدر فرشید در جایگاه ایستاد و برای شش مأمور پلیس به شرط پرداخت تفاضل دیه درخواست قصاص کرد و گفت: «بعد از اینکه پسرم به اتهام قتل عمد تحت تعقیب قرار گرفت متوجه شدیم فرد دیگری عامل شلیک بوده‌است.»
در ادامه مأمور پلیس به اتهام سه قتل عمدی، تخریب عمدی خودرو و مجروح کردن سرباز وظیفه بعد از شرح دوباره حادثه در آخرین دفاعش گفت: «قبول دارم با کلاشنیکف ۱۲‌تیر شلیک کردم و باعث مرگ دو برادر شدم، اما سرباز وظیفه به خاطر برخورد گلوله به پایش زخمی شد و این نشان می‌دهد شلیک به طرف پایین ماشین بوده‌است. باور کنید نمی‌دانستیم سرنشینان دیگری هم در خودرو نشسته‌اند.»
او در پاسخ به سؤال قاضی درباره اینکه چطور متوجه حضور سه سرنشین دیگر در خودرو نشده بودید، گفت: «به خاطر تاریکی هوا و حرکت خودرو‌ها با نور بالا متوجه سرنشینان نشدیم.»
در پایان شش مأمور پلیس به قصاص محکوم شدند، اما این حکم در دیوان عالی کشور نقض و متهمان برای دومین بار محاکمه شدند. این بار نیز آن‌ها به قصاص محکوم شدند، اما رأی صادره از سوی قضات شعبه ۴۷ دیوان شکسته شد.

به این ترتیب پرونده به دادسرا ارسال و بعد از کامل شدن تحقیقات و رفع نواقص، برای سومین‌بار روی میز هیئت قضایی شعبه دوم دادگاه به ریاست قاضی زالی قرار گرفت. در آن جلسه متهمان بار دیگر از خودشان دفاع کردند. در پایان هیئت قضایی با توجه به انکار متهمان، اما با توجه به مدارک در پرونده و شواهد موجود هر شش مأمور پلیس را برای سومین‌بار به قصاص محکوم کرد.

منبع: روزنامه جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 46
  • خدا
    4

    ای ای. به خودشونم رحم نمیکنند

  • حسین
    7

    پلیس چه گناهی دارد.. اگه قاتل فرار می کرد یه جوری دادگاهی میشد.. حال که قاتل رو تو درگیری زده باید تاوان دفاع از یک مقتول را بدهد. خودتون رو جای پلیسی بزارین که دبال یک قاتل قلدره که از دست قانون فرار کرده و به هر دوز و کلکی می خواد پلیس رو فریب بده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      وقتی به شما دستور میدن یه نفر رو دستگیر کن، شما میر کل طایفه اش رو میکشی؟ نون ماله از گوشت سگ هم حرام تر و نجس تره.

  • بهزادی
    16

    اگه آمریکا بود یا هر جای دیگر ، پلیس تشویق هم می شد ، اما اینجا ظاهراً همه چیز برعکس است !!!!!!!
    هیهات ، هیهات ، هیهات !!!!!!!!

    نظرات شما -
    • 10

      آدم کشته باید کشته شوند

    • ناشناس
      4

      مجرم مسلح تحت تعقیب رو در زمان انجام ماموریت کشته آدم معمولی که نبوده که بگید باید کشته بشه

    • 0

      چرا ملاک شما ها اینجا میشه امریکا؟ خب ملاک پوشش رو هم امریکا قرار بدید. ملاک انتخابات رو هم امریکا قرار بدید.
      کلا انسانیت در مغز شماها جایی نداره. سیاست کل هیکل تون رو به تباهی کشونده. لابد روز قیامت بگن چرا فلان ار رو کردید، بخدا جواب میدید خب امریکا بدترش رو کرده.

  • علی
    1

    این ماموران نباید به طرف کسی تیراندازی کنند بلکه باید اجازه بدهند تا مجرمین به آنها حمله کنند تا کشته شوند و شهید به حساب می‌آیند و مجرمین هم دستگیر و اعدام می‌شوند و اینطوری همه راضی‌اند ولی حالا چون انجام وظیفه کرده اند باید مدتها معطل دادگاه بشوند تا حکم قصاصشان صادر شود و حالا باید بروند از خانواده مجرمین طلب عفو کنند که آنهم بشود یا نشود پس بهتر است ماموران اسلحه نداشته باشند تا مجرمین آنها را شهید کنند و باعث افتخار جامعه و نظام شوند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    نظرات شما -
    • 3

      مگه اون 2 نفر دیگه هم مجرم بودن؟ اگه بابات جرمی مرتکب بشه باید تو و برادرت رو هم باهتاش بکشن؟
      خوش بحالت که عقل نداری و راحتی.

  • رضا
    7

    پلیس با این وضع از شلیک به مجرم پرهیز میکند پس اسلحه را به پلیس ندهید یک باطوم و یک صوت کافیست!

  • دروغگو
    6

    دقیقا ،یعنی امنیت دزد و قاتل و اوباش از پلیس و مردم عادی بیشتر و از حمایت قتنونی یرخوردار هستند ،،،برای همینه که دزد واویاش زیاد شده

  • ناشناس
    8

    یک جای کار می لنگد.چرا باید پلیس به خاطر انجام وظیفه قصاص شود.فرشید قاتل بوده و فراری، پس نباید توقع داشته باشیم پلیس به وظیفه خود عمل کند. جامعه ایرانی عادت کرده که شاهد مرگ ماموران ملیس و محیط زیست باشد، همین.

  • مجید
    5

    اگه دزد بیاد خونتون، حق ندارید بهش بگید بالا چشمت ابرو هست. تنها کاری که می تونید بکنید اینه که به 110 زنگ بزنید. اونا هم 20 دقیقه بعدش میان که آقا دزده دیگه هر چی تو خونه بوده رو جارو کرده رفته.

  • ناشناس
    4

    ازپلیس دربرابرقاتلان حمایت کنید .این چه قانون مسخره ای هست که مامور حق استفاده نداره وقتی هم کشته شد داد میزنید که اشرار ماموران را شهید کردند

  • ناشناس
    2

    اینهایی که اسلحه دست شان می گیرند آن لحظه حتی به خدا هم اعتنا ندارند باید با شدت به دارمکافات آویخته شوند

  • هموطن
    3

    قانون حامی دزد و کلاهبردار هست پلیس وظیفه اش رو انجام داده اگه به بی حجاب شلیک میکرد تشویق میشد چون به قاتل زده ، قصاص !
    بخدا بریم‌ بگیم به کشورهای دیگه به ما پناهندگی میدن

  • امیر
    4

    قتل کرده،فرارهم کرده،موجب سلب وآرامش مردم هم شده ،اونوقت مامور پلیس به وظیفه اش عمل کرده ،خودشو به خطر درگیری وامکان تصادف هم انداخته ،حالا باید ۶ نفر اعدام بشن که به قاتل گفته بالا چشمت ابروست.یقینا،اگر شلیک نمیکرد وقاتل فرارمیکرد هم بازمورد بازجویی قرارمیگرفت که چرافرارکرد،چراشلیک نکردی؟ مامور بی پناه!محیط بان بی پشتیبان!

    نظرات شما -
    • 4

      حاضرم شرط ببندم انقدر تنبل یا به عبارتی گش.د تشریف داری که حتی یه بارم مطلب رو نخوندی. جالبه قوه قضائیه ای که همه از سیاسی کاری اش فریاد میکشن نمیفهمه و تو فهمیدی.

  • موسوی
    3

    خدایا ای چه مملکت مسخره و مزخرفی هس،،،،،، بیچاره پلیس حق شلیک نداره، کشته هم بشه به درک،،،،،، دزد هم به خونه مون بزنه حق نداریم از خودمون دفاع کنیم،،، جمع کنین این قوانین مزخرفتون رو،،،،،،،،، ریختن خون دزد حلال است حلال،، حلال،،،،

  • مهدی شعبانی
    3

    من پلیس نیستم اما نظامی با صدور اینگونه احکام به نظر شما آقای قاضی کسی میذاره بچه اش بره ناجا این بچه هاجانشان را کف دستشون گرفتن تا مال ناموس این رنجدیده احساس امنیت کنند آیا این انصافه حال به‌خاطر وظیفه قصاص هم بشندآنوقت شما بگید چرا وضع مملکت چرا اینجوری شده بعید نیست ما که جوانیمان را به پای این انقلاب گذاشتیم چه گلی به سرمان زدند باید هم قصاص بشند اصلا این آقایان بیان مارا هم محاکمه کنند که چرا از انقلاب دفاع کردیم حق ماهم اعدام است خدا لعنت آنها را که اینچنین مسیر وراه امام ره را به انحراف کشیدند خدا به قائد عظیماشان حضرت آقا طول عمر بدهد دیگر نگویید چرا بی‌حجابی بیداد می‌کند از خودتان و احکام صادره تان خجلت بکشید می‌کشید نه بخدا

  • ناشناس
    4

    حکم اشتباهی است...آدم سالم وقتی به اشتباه تحت تعقیب پلیس قرار می گیرد می ایستد...پلیس باید حق دفاع از خود دربرابر جانیان خطرناک را داشته باشد

  • کوروش
    1

    فرد مورد نظر تا از طرف دادگاه به قتل محکوم نشده باشد نمی توان اسم قاتل به اوگذاشت او تنها مظنون به قتل است نه قاتل و پلیس نیز نمی تواند طبق قانون به مظنون به قتل شلیک کند

    نظرات شما -
    • 3

      البته طبق قانون پلیس باید بتونه به مظنونی که به هشدار ایستش بی توجه بوده و فرار میکنه شلیک بکنه اگر بغیر از این باشه پس هیچ مظنونی دستگیر نمیشه چون همه مظنون ها راحت فرار میکنن

  • M
    4

    یعنی چی؟از فردا دیگه پلیس این مملکت جرات میکنه در مقابل یه مشت جانی دستش به اسلحه بده.بابا دمتون گرم

  • ناشناس
    4

    قاتل جرج فلوید که سیمای میلی برای ان اشک و اه ریخت به 30 سال زندان و پرداخت دهها میلیون دلار غرامت محکوم شده، پلیس هم باید کارش را درست انجام دهد. یعنی افراد را ابکش کرده نبایستی پاسخگو باشد. این ربطی به اقتدار پلیس ندارد

  • ناشناس
    1

    اولا انسانهای بی گناهی را کشته و باید اعدام شوند هر چند این حکم نمایشی هست و اجرا نخواهد شد و ثانیا اینها پول گرفتن که اینها را بکشند تا قاتل اصلی قتل شناسایی نشود و پرونده مختومه شود.

    نظرات شما -
    • خودم
      0

      آفرین هرچند معلوم نیست این فرضیه درست است یا نه
      ولی واقعآ همچین نقشه و برنامه‌ای با احتمال زیاد از طرف مآموران ناجا وجود دارد.

  • مهدی کریمی
    1

    آخه این چ قانونی بنده خدا پلیس فقط قانون برای خودشان نوشتن

  • من
    1

    واقعا متاسفم برای هموطنان احساسی ام یه کمی دقت کنید بعدنظربدیدمردک روانی کلاشینکف برداشته همه روبه رگباربسته مثل دیونه ها ی بقیه سرنشینان چه گناهی کردن که خانوادشون داغدارشدن

  • عجبا واقعا عجبا
    2

    عجب بخاطر قاتل فراری ۶ نفر خدمتگزار محکوم به قصاص شدن ، خوش بحال خانواده‌ها قاتلین و مجرمین ،

  • ناشناس
    1

    من اگر قطعه قطعه ام کنند التماس کنند هرگز اجازه نمیدهم یک جوانی برای زندگی وایجاد شغل سراز نیروی انتظامی درآورد قصاص مامورین نیروی انتظامی سبب خواهد شد تا اقتدار نیروهای انتظامی تضعیف وبا تضعیف شدنش هیچ داوطلبی حاضر به همراهی با نیروهای انتظامی جامعه همراهی کند .من نصیحت میکنم که حوزه های علمیه به تولید انسانهایی مبادرت کنند که اگر جانیها وشرورهای جامعه روبرویشان قرار گرفتند یک کتک مفصلی بخورند تا فساد دامنه تر شود شما انجمن حجتیه ها که خوب بلدید دامنه فساد را گسترده تر کنید که حضرت آقا بیاید . من ازین خبر جز فساد وانتظاری غیرسازنده درظهور منجی ندارم 😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣

  • ناشناس
    1

    اینقدر تو قانون مجازات اسلامی قافیه ها را تنگ کردند انجاییکه که باید عمل کنند سکوت میکنند وانجا که بایدسکوت کنندعمل میکنند .آنجا که باید حرف زد سکوت میکنند وانجایی که باید سکوت بکنند حرف میزنند . خداوند بزرگ وبلند مرتبه که به عالم احاطه دارد رفتارهای شما را از نفسهای شیطان میداند .

  • 1

    حالا اگر یک آخوند کتک خورده باشه بسرعت نور دادگاه شکل میدادند وچوبه های دار را مهیا میکردند اما برای یک ماموریکه بوظیفه اش عمل کرده ودرتیراندازی باید حواسش را جمع کنه انتظار دارید او هم بنشینه واز قاتل بخواهد که من را کتک بزن وفرار کن ومن را نکشید اینطور که دامنه فساد قاضی القضات بیشترست

  • عرب
    3

    دلیلی ندارد یه آدمی که خلاف نکرده توماشین یه آدم خلاف کار بشینه حتی اگه برادرش باشه تیری که توتاریکی بیاد ممکنه به همه بخوره بیچاره پلیس

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      از تازی بهتر از این انتظاری نیست.

    • 0

      دلیلی هم نداره برای 2 قران بیشتر حرف مفت بزنی.
      اونا مامور دستگیر کردن بودن یا مامور اعدام؟
      خب امیدوارم در تعقیب و گریز بعدی یه گلوله بخوره توی سرت و راحت بشی آخه دلیلی نداره از کنار خیابونی که ممکنه مجرم ازش رد بشه، حرکت کنی.

  • ناشناس
    2

    پلیس بی گناه هست وحق ندارید مورد تعقیب قرار دهید

    نظرات شما -
    • 2

      اگه بابای خودت رو هم میکشت بازم بیگناه بود.
      ماشالا با چه قوایی هم ریختید برای کامنت ریزی. خوبه شرف و وجدان و آزادگی سرلوحه انسان باشه نه امرار معاش به هر قیمتی.

  • ناشناس
    2

    مامورین سبزوار خیلی بدن

  • ناشناس
    4

    تاسف براین نوع قضاوت!!! آن پلیس تنبیه بشود اما نه با حکم قصاص، مگر برای اهداف شخصی این کار راکرده، مگر چقدر حقوق می گیرد که این همه بایستی تاوان بدهد.

  • عزیز چوپانی
    2

    این چه خبر فوری است که اعتراضات سراسری بازنشستگان مخابرات را پوشش نمیدهد همین امروز در سراسر ایران اعتراضات باز نشستگان بود

  • شاهرخ
    2

    تف به این مملکت که شش مامور در حال انجام وظیفه و به خاطر حذف چند انگل از اجتماع باید به این روز بیفتن

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      وظیفه هر مامور فقط در محدوده خودش میتونه تیراندازی بکنه باحکم نه پایتخت حالا باید قصاص بشن

  • ایرانی
    0

    آقایان ‌‌پلیس‌‌ضعیف ‌‌باشدامنیت‌جامعه‌به‌باد‌میره‌.

  • رضا
    1

    هرگزنبایداعدام شوند...هشت سال است زندانندبایدآزادشوند

  • ناشناس
    0

    آقا اسم اون داداشا ابولفظل و اسمائیل بود نه فرشاد و فرشید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها