شکار دو محیط‌ بان به جای آهو در بوشهر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: ۲ محیط‌ بان این استان پنجشنبه شب در منطقه حفاظت شده‌، بر اثر تیراندازی شکارچیان غیرمجاز آهو مجروح شدند.

شکار دو محیط‌ بان به جای آهو در بوشهر

فرهاد قلی نژاد، اظهار کرد: شکارچیان غیرمجاز با هدف شکار آهو وارد منطقه حفاظت شده "مند" در شهرستان دیر شدند که با وجود اعلام ایست توسط محیط بانان، اقدام به تیراندازی به سوی آنان کردند.

وی بیان کرد: در این حادثه محیط بانان محمدرضا زارعی و اصغر اسماعیلی به شدت مجروح و فوری برای طی مراحل درمان به بیمارستان کنگان منتقل شدند.

قلی‌نژاد یادآور شد: حال عمومی محیط بان زارعی رضایت بخش نیست و تحت عمل جراحی قرار دارد.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته برای شناسایی و دستگیری شکارچیان مجرم، دادستان کل استان بوشهر در ساعت‌های اولیه پس از وقوع حادثه دستور دستگیری شکارچیان غرمجاز را صادر کردند.

قلی نژاد ادامه داد: با توجه به افزایش روزافزون درگیری و ضرب و جرح محیط‌بانان در چند سال اخیر باید با تمهیدات لازم برای کاهش این حوادث تلخ تلاش کرد.

وی عنوان کرد: همچنین باید بودجه کافی برای افزایش تجهیزات حفاظتی و اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی به سازمان حفاظت محیط زیست اختصاص پیدا کند تا این سازمان بتواند تمام برنامه‌های خود را در قبال محیط بانان اجرایی کند.

منطقه حفاظت شده‌مند به وسعت ۳۲ هزار و ۹۸۵ هکتار در ۱۸۰ کیلومتری جنوب بندر بوشهر در بخش بردخون شهرستان دیر واقع است و در سال ۱۳۸۵ به عنوان منطقه حفاظت شده به ثبت رسید، آهو، گرگ، روباه، سیاه گوش، کفتار، گربه وحشی، گراز و تشی از جمله گونه‌های جانوری حیات وحش این منطقه هستند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    یخورده از امکانات ضد شورش رو به محیط‌بان‌ها بدهید
    جلیقه ضد گلوله و...‌‌

  • ناشناس
    0

    یه سری شغلها درایران بازده مفید ندارند ازجمله محیط بانی و راهداری مفت خوری عالی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها