بازداشت مسافران شیطانی در مشهد/ آنها کم سن و سال اما بی رحم بودند

تبهکارانی که با کرایه خودروهای شخصی نقشه زورگیری های خشن را اجرا می کردند ، به دام قانون افتادند.

بازداشت مسافران شیطانی در مشهد/ آنها کم سن و سال اما بی رحم بودند

 مرد جوان که سر و وضعش خاکی بود، به سراغ یکی از شهروندان رفت و از او خواست تا با  پلیس  تماس بگیرد. می گفت از دل تاریکی در بیابان خط نور شهر را گرفته و خودش را به آبادی رسانده است.

زمانی نگذشت که یک دستگاه  خودرو  گشتی پلیس به محل رسید و مرد جوان به همراه مأموران، به کلانتری محل رفت. شاکی در اظهاراتش مدعی شد که از سوی یک گروه چند نفره هدف زورگیری با تهدید  سلاح سرد  قرار گرفته و خودرواش را هم از دست داده است.

با توجه به حساسیت ماجرا  پرونده  فردای همان روز به اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی ارجاع داده شد و مرد مال باخته برای تکمیل تحقیقات پلیسی به این مرکز فراخوانده شد.

شاکی در رویارویی با افسر تحقیق پرونده اش، پرده از راز سرقت شبانه چند زورگیر برداشت و گفت: 3 جوان کم سن و سال بودند که در یکی از خیابان های مرکزی شهر، کنار خیابان منتظر تاکسی بودند. با دیدن آن ها، بوق زدم و به طرفشان رفتم. یکی از جوان ها گفت که می خواهند به یکی از مناطق حاشیه شهر بروند و چون کار دارند حاضرند مبلغ بیشتری نسبت به کرایه مسیر بپردازند. آن ها را سوار کردم و در بین راه هم با آن ها وارد گفت وگو شدم.

ساعت از نیمه گذشته بود که به مقصدشان رسیدیم. همان جوان اولی از من خواست تا به یک منطقه بیابانی بروم. اگرچه دلم رضایت نداشت بیشتر از این جلو بروم اما نمی دانم چه شد که وارد خیابان فرعی شدم. در میان راه به یک باره لحنشان عوض شد. آن ها علاوه بر تهدید با چاقو به من فحاشی کردند که مبادا بر روی ترمز بزنم و خودرو را متوقف کنم.

مرد جوان ادامه داد: درست همان کاری را که می خواستند انجام دادم و بعد از طی مسافتی در بیابانی در اطراف  مشهد  خودرو را متوقف کردم. از خودروام مرا بیرون انداختند و بعد هم ماشینم را سرقت کردند.

سرقت مشابه موتورسیکلت

پیگیری این پرونده ادامه داشت که گزارشی مشابه از سوی شهروند دیگر مشهدی به دست کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی رسید. در این پرونده نیز افرادی با جا زدن خود به عنوان مسافر و با تهدید چاقو یک دستگاه موتورسیکلت را سرقت کرده و متواری شده بودند.

تحقیقات این پرونده با ردزنی خودرو و موتورسیکلت سرقتی ادامه داشت تا اینکه مجریان قانون با استخراج تصاویر چند دوربین مداربسته در حوالی صحنه های جرم موفق به شناسایی یکی از متهمان شدند.

دستگیری زورگیران در باغ ویلا

سرنخ های به دست آمده از یکی از  متهمان  این پرونده موجب شد تا مأموران خیلی زود پی به هویت او ببرند و زمانی نگذشت که این فرد به همراه دو تن از همدستانش در حاشیه شهر مشهد مشاهده شدند.

مأموران در اقدام بعدی خود با دنبال کردن رد متهمان این افراد را در یک باغ ویلا در اطراف مشهد شناسایی و در عملیاتی غافل گیرانه این افراد را دستگیر کردند.

به گفته رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی، ضابطان قضایی در بازرسی از این باغ ویلا یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 متعلق به شاکی پرونده را کشف و توقیف کردند.

سرهنگ جواد شفیع زاده افزود: مأموران در مرحله دیگری از این عملیات با استفاده از اطلاعاتی که سه متهم به دام افتاده در اختیارشان قرار داده بودند، رد دو همدست دیگر این افراد را گرفته و آن ها را با یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی دستگیر کردند.

این مقام ارشد پلیس آگاهی استان ادامه داد: مأموران ضمن توقیف موتورسیکلت سرقتی در بازرسی بدنی از این افراد چند دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه را هم کشف و ضبط کردند.

سرهنگ شفیع زاده بیان کرد: 5 متهم به دام افتاده در بازجویی های پلیسی به جرم خود اعتراف کرده و پرونده این افراد برای طی مراحل قانونی در اختیار دادسرا قرار گرفت. سارقان نیز با قرار متناسب قضایی روانه زندان شدند و تحقیقات کارآگاهان پلیس برای کشف دیگر جرائم احتمالی آن ها ادامه دارد.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    0

    آثار لقمه های حرامی است که پدر و مادر رشوه بگیر، دزد ، کم فروش و‌گرانفروش شان به خورد این اراذل داده اند.

  • پیشگو
    0

    اِ... بازم تویی مشهد؟!

  • ناشناس
    1

    چرا حد اسلامی و قطع دست دزد اجرا نمیشود ؟ مسولین لابد خودشان دزد هستند که از تنبیه دزد میترسند

  • محمد
    0

    بعد دو ماه با دست پرتر میان بیرون و ایندفعه با جنایات، نود درصد مربوط به مشکلات اقتصادی است

  • محسن دهقانی پیشه
    1

    خخخخخخخخ عجب بساطی

  • ناشناس
    0

    زندان فایده نداره ،مجازات باید سنگین تر بشه

  • ناشناس
    0

    چرا زندان حبس ابد بدن بیرون بیان که خطر ناکتر از قبل میشن چرا برای این جور جرمها حکم سبک میدن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها