صلح دو طایفه بزرگ در جنوب کرمان و رهایی دو محکوم به قصاص پس از 17 سال در رودبار جنوب

رییس دادگستری شهرستان رودبارجنوب با بیان اینکه پویش به حرمت علی می‌بخشم منجر به صلح و سازش بین دو طایفه بزرگ در جنوب استان کرمان شده است، گفت: در این رابطه دو محکوم به قصاص پس از 17 سال از مجازات اعدام رهایی یافتند.

صلح دو طایفه بزرگ در جنوب کرمان و رهایی دو محکوم به قصاص پس از 17 سال در رودبار جنوب

 محمد فرجام طاهری در تشریح جزییات این خبر اظهارداشت: این ۲ محکوم منتظر اجرای حکم قصاص بودند که در راستای گسترش و ترویج فرهنگ مذاکره و اصلاح ذات‌البین و با بهره‌گیری از ظرفیت صلح و سازش ریش سفیدان و سران طوایف و در پی برگزاری جلسات متعدد صلح و سازش، خوشبختانه اولیای دم با استناد به عفو و رأفت اسلامی و در قالب پویش «به حرمت علی می‌بخشم» رضایت خود را اعلام کردند و به این زندانیان، حیاتی دوباره بخشیدند.

وی اعلام کرد: با گذشت اولیا، اختلاف و درگیری بین دو طایفه که منجر به چندین فقره قتل شده بود، پایان یافت و این دو طایفه پس از گذشت 20 سال به صلح و سازش رسیدند.

 این مقام قضایی با اشاره به نقش بزرگان، معتمدان، ریش سفیدان و علماء گفت: تلاش‌های دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودبار جنوب و شورای حل اختلاف و سران طوایف، مصلحین و حکمین قرآنی و هیات‌های صلح در اخذ رضایت بسیار کارساز و قابل تقدیر می‌باشد.

منبع: گفتار نو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها