بازداشت ۷ سارق و شرور خطرناک با شلیک دقیق پلیس در مشهد

تیراندازی پلیس موجب زمین گیری ۷ سارق مسلح در مشهد شد.

بازداشت ۷ سارق و شرور خطرناک با شلیک دقیق پلیس در مشهد

عملیات مسلحانه و ضربتی مأموران دایره تجسس دو کلانتری و عوامل یگان امداد مشهد در مناطق توس و شفا منجر به شناسایی و دستگیری 7 نفر از سارقان سریالی و اشرار مسلح شد.

رعب و وحشت در توس

مرحله اول این عملیات در حالی از سوی مأموران کلانتری معراج اجرا شد که پیش تر گزارش هایی از شرارت های چند جوان در محلات مختلف این منطقه به دست پلیس رسیده بود. مأموران به محض دریافت خبر از سوی مرکز پیام 110، بلافاصله به صحنه جرم اعزام شدند اما متهمان قبل از حضور پلیس از محل گریخته بودند.

تحقیقات این پرونده برای شناسایی و دستگیری  متهمان  در دستور کار عوامل دایره تجسس کلانتری 43 قرار گرفت و پیگیری های پلیسی ادامه داشت تا اینکه منابع خبری، اطلاعاتی از حضور متهمان در یکی خیابان ها دادند.

مجریان نظم و امنیت جامعه بلافاصله در مسیر محل گزارش شده قرار گرفتند و عوامل یگان امداد نیز برای پیشگیری از هرنوع حادثه ای مأموران کلانتری معراج را همراهی کردند. ضابطان قضایی در مرحله اولیه مأموریت خود با ردزنی یکی از متهمان، او را تا مخفیگاهش تعقیب کردند و در اقدامی ضربتی این فرد را دستگیر کردند.

مجریان قانون در مرحله دیگر این مأموریت چهار همدست دیگر این متهم را شناسایی و دستگیر کردند. مأموران پلیس در بازرسی از مخفیگاه های این افراد یک قبضه اسلحه غیر مجاز، 27 عدد فشنگ، دو قبضه چاقو و قمه و تعدادی چوب و چماق را کشف و ضبط کردند.

به گفته فرمانده انتظامی مشهد، متهمان دستگیر شده با قدرت نمایی و حمل سلاح سرد و شرکت در نزاع های دسته جمعی اقدام به شرارت در مناطق حاشیه ای شهر مشهد می کردند.

سرهنگ حسین دهقانپور افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند و تحقیقات پلیسی از این افراد ادامه دارد.

تعقیب و گریز مسلحانه

این مقام ارشد انتظامی مشهد در ادامه به دومین عملیات پلیسی اشاره کرد و گفت: مأموران کلانتری شفا در این عملیات عامل سرقت های سریالی در مناطق مختلف را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ دهقانپور ادامه داد: این عملیات در حالی دقایق بامداد دیروز اجرا شد که یکی از تیم های گشتی کلانتری 19 مشهد حین رصد میدانی در حوالی بولوار شفا به یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 که شماره پلاک انتظامی آن مخدوش شده بود، مشکوک شد. مأموران که خودروی مشکوک را زیر نظر داشتند مشاهده کردند راننده در مقابل یک دستگاه خودرو سواری پارک شده در کنار خیابان متوقف شده و قصد دستبرد به این وسیله نقلیه را دارد.

رئیس پلیس مشهد بیان کرد: مجریان قانون بلافاصله وارد عمل شدند و به سراغ خودروی مورد نظر رفتند. راننده با مشاهده مأموران بلافاصله سوار خودرویش شد و از محل گریخت که در این بین مجریان قانون به تعقیب آن پرداختند.

زمانی که اخطارهای ضابطان قضایی به راننده کارساز نشد، مأموران دست به قبضه اسلحه بردند و با استفاده از قانون به کارگیری سلاح، ابتدا چند تیر هوایی شلیک و سپس چرخ های خودرو را هدف قرار دادند. گلوله ها یکی پس از دیگری بر چرخ های خودرو متهمان برخورد کرد و سرانجام سواری پژو از حرکت ایستاد.

دستگیری سرنشین سوم

در این بین راننده به همراه یکی از سرنشینان از محل گریخت اما سرنشین سوم این خودرو دستگیر شد. سرهنگ دهقانپور گفت: با انتقال متهم به دام افتاده به کلانتری و بازجویی از او، مشخص شد که وی به همراه دو همدست فراری اش اقدام به سرقت های سریالی از خودروها می کرده اند.

مأموران در ادامه تحقیقات خود با استفاده از سرنخ های موجود یکی از متهمان فراری این پرونده را دستگیر کردند. در ادامه تحقیقات پلیسی نیز مشخص شد که متهمان در بولوار شفا، ابوطالب، عبدالمطلب، هدایت، گلبرگ و شهید موسوی قوچانی اقدام به سرقت لوازم داخل خودروها می کردند.

در بازرسی از خودرو توقیف شده متهم فراری دیگر پرونده، نیز تعداد هفت جفت باند، ضبط و پخش به همراه دیگر لوازم سرقتی کشف شد. سواری پژو 405 نیز به دستور قضایی راهی پارکینگ شد و تحقیقات برای دستگیری سومین متهم این پرونده ادامه دارد.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها