افزایش زورگیری‌ های وحشیانه

سرقت های خشن این روزها به قدری افزایش یافته که احساس ناامنی را در جامعه شدت بخشیده است، در این میان نقش پلیس و دستگاه قضا برای کاهش اینگونه سرقت‌ها را نباید نادیده گرفت، نهادهایی که باید با اقدامات بازدارنده خود سارقان را به سزای عمل خود برسانند.

افزایش زورگیری‌ های وحشیانه

در روز‌های اخیر روزی نبود که فیلمی از زورگیری‌های خشن منتشر نشود، زورگیری‌هایی که زنان قربانیان اصلی آن‌ها هستند، موضوعی که احساس ناامنی را در جامعه افزایش می‌دهد. در این میان تاخیر در پیگیری موضوع باعث گلایه مردم شده است.

در آخرین فیلم منتشر شده که روز گذشته فضای مجازی را پر کرده است، دو مرد در شهریار به صورت مسلحانه بار دیگر از زنی زورگیری کردند.

مردان مسلح بدون ترس در روز روشن راه این زن را سد کرده و دست به سرقت زدند.

موضوع مهم، اما این است که مجرمان به قدری جری‌تر شده اند که بدون ترس از دستگیری و محاکمه در روز روشن در وسط شهر دست به اسلحه می‌برند.

قتل مرد جوان از سوی زورگیران

روز گذشته همچنین سارقان زورگیر در نصیرشهر رباط کریم، برای سرقت تلفن همراه و اموال مرد جوانی راه او را سد کردند، اما مرد جوان با دفاع از خود و مقاومت در برابر دزدان قصد داشت از به سرقت رفتن اموالش جلوگیری کند، اما دزدان با چاقو او را مجروح و اموالش را به سرقت بردند.

مرد جوان که فرزند کوچکی هم دارد به بیمارستان منتقل شد، اما ساعتی بعد به علت شدت جراحت جانش را از دست داد.

با قتل مرد جوان تحقیقات برای شناسایی قاتلان آغاز شد.

زورگیری از پیرزن در قیامدشت

چندی قبل نیز فیلمی از زورگیری از یک پیرزن در قیامدشت منتشر شد که واکنش‌های زیادی به همراه داشت.

در این حادثه ۴ دزد با سلاح سرد به پیرزن حمله کرده و طلا‌های او را سرقت کردند.

دزدان این سرقت خشن هنوز شناسایی و دستگیر نشده اند.

چندی پیش نیز چند جوان از یک زن در شهرک وائین شهریار زورگیری کرده و مقداری طلا از او به سرقت بردند که چند روز بعد دستگیر شدند.

افزایش این سرقت‌ها می‌تواند باعث نارضایتی مردم شده است و باید دید پلیس چه برنامه‌ای برای مقابله با سارقان خشن دارد، سارقانی که در ارتکاب جرم جری شده و حتی گاهی اوقات قتل‌هایی را نیز حین سرقت خود مرتکب می‌شوند.

در این میان پلیس به خصوص قوه قضائیه باید با تشدید برخوردهای خود با اینگونه مجرمان، راه برای افرادی که قصد دارند در آینده در این مسیر حرکت کنند سد کرده و نوعی بازدارندگی را در این مسئله ایجاد کنند.

نکته قابل تامل در برخی از این سرقت‌ها آن است که مجرمان عمدتا از سابقه کیفری برخوردارند و متاسفانه مدتی پس از آزادی از زندان دوباره مرتکب سرقت و زورگیری می‌شوند، نمونه آنکه اخیر سارقی با  ۳۰۰ بار سابقه گوشی قاپی فقط با یک سند آزاد از زندان آزاد می‌شود و دوباره به جرم گوشی قاپی بازداشت و تحویل قوه قضائیه می‌شود.

منبع: جامعه 24
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    خدا لعنت کند مسببینش را

  • ناشناس
    0

    تا تورم وبيكارى وفشار اقتصادى بر مردم درست نشود همين است نيروى انتظامى ديكر چكار ميتواند انجام دهد لعنت بر عاملان ابن وضع جامعه.

  • ناشناس
    0

    میدان دادن به اراذل اداری و....جولان اراذل اجتماعی رابه دنبال دارد دانش مدیریت در اذهان باید رسوب کندودرکتابخانه ها باید خاک بخوردهنردست....وبس....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها