بیش از ۱۶۰ تن اقلام غذایی احتکاری در آذربایجان‌ غربی کشف شد

رییس کل دادگستری آذربایجان‌ غربی گفت: ۱۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم روغن نباتی در شاهین دژ و ۱۵۰ تن گندم احتکار شده در شهرستان شوط کشف و ضبط شد.

بیش از ۱۶۰ تن اقلام غذایی احتکاری در آذربایجان‌ غربی کشف شد

ناصر عتباتی، افزود: حسب دستور صادره در روزهای قبل به روسا و دادستان‌های استان مبنی بر پایش بازار ارزاق عمومی مردم و مراقبت و جلوگیری از هرگونه تخلف و گرانفروشی اقدامات خوبی در سطح استان انجام شده است.

وی ادامه داد: در روزهای نخستین اجرای پایش بازار این مقدار روغن نباتی احتکار شده در چندین محل شهرستان شاهین‌دژ و گندم در شهرستان شوط کشف گردید.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: برای افراد متخلف پرونده تخلف تشکیل و درخصوص اقلام کشف شده هم برابر مقررات اقدامات لازم اعمال شد.

عتباتی گفت: در مقابل هر گونه تخلف و اختلال در بازار برخورد قاطع به عمل خواهد آمد و همه کسبه و تجار دراوضاع خاصی که بر بازار حاکم است در کنار مردم و با آنها باشند نه اینکه با تخلفاتی ناشایست و غیرقانونی موجب بی رونق شدن بازار و مشکل در تهیه ارزاق عمومی مردم شوند.

وی تاکید کرد: مردم به مقدار مصرف خود در تهیه اقلام مورد نیاز عمل کنند و از انباشت اقلام و وسایل در خانه‌های خود خودداری کنند تا همه مردم بتوانند بطور یکسان به ارزاق مورد نیاز دسترسی داشته باشند.

در حالی که مردم در وضعیت بد معیشتی و اقتصادی ناشی از گرانی و تحریم ها به سر می برند افراد فرصت طلب و سود جو از نبود نظارت کافی سوء استفاده کرده و اقلام مصرفی مردم را احتکار می کنند و یا به نرخ های گزاف و خارج از محدوده اخلاق و قانون می فروشند که دادگستری با این متخلفان برخورد جدی می کنند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها