زباله و ضایعات روزانه دانشجویی منشاء آتش سوزی خوابگاه امیرکبیر

رییس اداره امور خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اینکه منشاء اصلی آتش سوزی شب گذشته خوابگاه دانشجویی دانشگاه امیرکبیر واقع در خیابان کریم خان زند تهران، زباله و ضایعات دانشجویی بوده است، گفت:‌ علت اصلی حریق هنوز مشخص نیست.

زباله و ضایعات روزانه دانشجویی منشاء آتش سوزی خوابگاه امیرکبیر

مرتضی محمدی، افزود:‌ حدود ساعت ۲۳:‌۴۵ شب گذشته دانشجویان احساس می کنند که فضای ساختمان را دود فرار گرفته است و ‌بلافاصله با آتش نشانی تماس می گیرند.

وی بیان کرد:‌ ماموران آتش نشانی بلافاصله در محل حاضر شده و آتش سوزی که در طبقه همکف خوابگاه در محل جمع آوری زباله ها و ضایعات روزانه دانشجویان ایجاد شده بود، ‌خاموش کردند.

محمدی گفت: با توجه به این اتفاق و دود ایجاد شده در ساختمان، ‌۱۰ دانشجویی که بیماری زمینه ای یا مشکلات تنفسی داشتند، احساس تنگی نفس کردند که با حضور اورژانس به صورت سرپایی مداوا شدند و مشکلی برای آنها پیش نیامد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های خوابگاه از قبیل آب و برق و گاز دچار مشکل نشده است، ادامه داد: خوابگاه بعد از گذشت چند ساعت به مدار خدمات رسانی خود بازگشت و دانشجویان در اتاق های خود اسکان یافتند.  

رییس اداره امور خوابگاه های دانشگاه صنعتی امیرکبیر یادآور شد: تولید زباله در خوابگاه های دانشجویی زیاد است، ‌اتاق مخصوصی برای جمع آوری زباله ها داریم که در مواقعی که نیروهای خدماتی نیستد، ‌زباله ها در این اتاق دپو می شود تا در روز عادی از دانشگاه خارج شوند، ‌این ضایعات شامل ظرف های یکبار مصرف غذای دانشجویی و زباله های روزانه آنها است که عموما پلاستیکی هستند.

وی با اشاره به اینکه در این خوابگاه ۴۰۰ دانشجوی مقطع کارشناسی ورودی سال ۱۴۰۰ مستقر بودند، افزود: در دانشگاه صنعتی امیرکبیر خوابگاه خودگردان وجود ندارد و در حال حاضر ۲۹ خوابگاه با حضور پنج هزار دانشجوی دختر و پسر به صورت مستقیم تحت نظارت دانشگاه صنعتی امیرکبیر دایر است.

محمدی یادآور شد:‌ در دوران کرونا با توجه به تعطیلی خوابگاه ها تعدادی از خوابگاه ها مورد بازسازی و بهسازی قرار گرفتند، خوابگاه خیابان کریم خان نیز از جمله خوابگاه هایی است که مورد بازسازی قرار گرفته بنابراین منشاء آتش سوزی را نمی توان مشکلات تاسیساتی و زیرساختی خوابگاه دانست.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها