علت حادثه اسکله دیّر "مد شدید" بود/ هیچ شناوری مفقود نشده است

فرماندار شهرستان دیّر گفت: بالا آمدن آب دریا (مد شدید) که به زبان محلی به (طُغیاله) معروف است باعث خسارت به شناورهای صیادی شد اما برخی رسانه‌ها از حادثه اسکله بندر دیر با عنوان "سونامی" یادکرده‌اند که اینطور نبوده است.

علت حادثه اسکله دیّر "مد شدید" بود/ هیچ شناوری مفقود نشده است

بامداد روز جمعه براثر بالا آمدن آب دریا به دلیل مد شدید (طغیاله) خساراتی به شناورهای مستقر در اسکله شهرداری بندر دیّر و ادوات صیادی آنها وارد و تعدادی از قایق‌های صیادی غرق شدند.

یونس باربرز اظهار کرد: ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد جمعه مد شدید که به اصطلاح محلی (طغیاله) شناخته می‌شود و معمولا در اسفند و فروردین رخ می‌دهد، سبب خسارت به حدود ۱۵ قایق صیادی در بندر دیّر شد.

وی اضافه کرد: برخی رسانه‌ها از حادثه اسکله بندر دیّر با عنوان "سونامی" یادکرده‌اند اما واقعیت این نبوده و تنها مد شدید برای مدت زمان کوتاهی در این بندر رخ داده است.

فرماندار دیّر با اشاره به اینکه هیچ قایق صیادی‌ای مفقود نشده است، تصریح کرد: در ساعت‌های اولیه باتوجه به اینکه مالک‌ شناورها در محل حادثه حصور نداشتند برخی شناورها جابه‌جا شدند اما هیچ قایقی مفقود نشده است.

باربرز عنوان کرد: کارشناسان در حال پیگیری دقیق میزان خسارت وارده به شناورها هستند تا حقی از صیادان ضایع نشود.

وی یادآور شد: در نوروز سال ۱۳۹۵ طغیان شدید دریا در شهرستان دیّر صورت گرفت و موجب خسارت های جانی و مالی قابل توجهی شد از این رو بهبود شرایط این اسکله از آن زمان مورد توجه بوده و اکنون نیز باهمکاری سازمان بنادر و دریانوردی، شیلات و مبادی ذیربط توجه ویژه‌ای برای پایان دادن به مشکلات این اسکله در دستور کار است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها