ماجرا و علت آتش‌ زدن خودروها در خیابان ستارخان تهران چه بود؟

رئیس پلیس تهران بزرگ علت اصلی آتش زدن خودروها را در خیابان ستارخان تهران اعلام کرد.

ماجرا و علت آتش‌ زدن خودروها در خیابان ستارخان تهران چه بود؟

سردار حسین رحیمی، گفت: دلیل اصلی اقدامات افرادی که چند شب پیش در خیابان ستارخان خودروها را آتش زده‌اند و تا به حال دستگیر شده‌اند، خصومت شخصی یا رفتارهای هنجارشکنانه خارج از اراده بوده است.

به گفته رحیمی، فردی که در ستارخان به آتش زدن خودروها اقدام کرده، شناسایی شده که تحت تعقیب پلیس است و قطعاً دستگیر خواهد شد.

ظاهراً این فرد به آتش زدن یک خودرو اقدام کرده که به دنبال آن مابقی خودروها هم خسارت دیده‌اند. به یک‌سری جزئیات هم درباره مسائل خانوادگی در این آتش‌سوزی رسیده‌ایم که دنبال خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این اقدامات هدفمند و پیش برنامه‌ریزی شده است، گفت: خیر، بیشتر این اقدامات خصومت شخصی یا اختلالات روحی- روانی است.

به گفته رئیس پلیس تهران بزرگ، بالغ‌ بر ۵۰ درصد رفتارهای اوباشگرانه به نسبت سال ۱۳۹۹ روند کاهشی داشته است.

فراخوانی و اخذ تعهد از اراذل و اوباش در آستانه چهارشنبه‌ سوری

رئیس پلیس پایتخت گفت: تمام اراذل و اوباش سطح دار پایتخت از مدت‌ها قبل نزد پلیس احضار شدند و تذکرات لازم به آنها داده شده است.

سردار رحیمی رئیس همچنین با اشاره به تمهیدات پلیس پایتخت برای برقراری نظم و امنیت در مراسم «چهارشنبه سوری» به مهر گفت: تمام اراذل و اوباش سطح دار پایتخت از مدت‌ها قبل نزد پلیس احضار شدند و تذکرات لازم به آنها داده شده است.

وی افزود: تعهدات لازم از این اراذل و اوباش اخذ شده است که اگر کوچک‌ترین تحرک و اقدام هنجار شکنانه ای را در چهارشنبه آخر سال داشته باشند به شدت با آنها برخورد شود.

رئیس پلیس پایتخت بیان کرد: البته که امیدواریم امسال هیچکدام از این اوباش را نه ببینیم و نه دستگیر کنیم.

هنجارشکنان منتظر برخورد قاطع و جدی پلیس باشند

سردار رحیمی تذکر داد: هر فردی که در چهارشنبه آخر سال کوچک‌ترین اقدام هنجارشکنانه ای و خارج از عرف را انجام دهد چه اراذل و اوباش باشد و چه افراد غیرعادی باشد قطعاً با برخورد قاطع و جدی پلیس برخورد می‌شود.

وی گفت: مأموران مجموعه انتظامی تهران بزرگ از امروز ساعت ۱۴ در تمام میادین و مراکز شهر تهران به صورت آماده باش صد در صدی هستند و تا نیمه شب هم این مأموریت همکاران ما ادامه دارد.

فرمانده انتظامی پایتخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پلیس با دورهمی ها در چهارشنبه سوری برخورد می‌کند یا خیر، گفت: ما به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم در کنار جوان و نوجوان خود باشد و دورهمی های خانوادگی برپا کنند و شادی کنند.

رحیمی در پایان با اشاره به اینکه جز مأموران حاضر در شهر برخی دیگر از مأموران مانند سابق در مرکز فوریت‌های پلیس با ۱۲۰ خط در حالت آماده باش هستند، گفت: اگر خانواده و یا فردی در مراسم چهارشنبه سوری مشکلی داشت و افرادی در محلی ایجاد هنجارشکنی کردند، هموطنان می‌توانند با شماره ۱۱۰ تماس بگیرند تا در اسرع وقت مأموران خود را به محل برسانند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    اعتراض تهی دستان

  • ناشناس
    0

    جونش به لب رسیده

  • ناشناس
    0

    ماست مالی شد،خصومت شخصی؟؟؟؟!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها