۱۳ تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در مریوان کشف شد

رییس شبکه دامپزشکی مریوان گفت: بیش از ۱۳ تُن انواع فرآورده خام دامی فاسد و غیرقابل مصرف در این شهرستان شناسایی و با دستور مراجع قضایی معدوم شد.

۱۳ تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در مریوان کشف شد

دکتر مسعود خاتمی اظهار داشت: در بازرسی ماموران، مسوولان فنی بهداشتی و بازرسان شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهرستان انواع فراورده های خام دامی منقضی شده کشف و ضبط شد.

وی افزود: در این بازرسی های مستمر که در طول یک ماه گذشته انجام شد انواع فرآورده خام دامی خوراکی منقضی شده از قبیل گوشت مرغ در کشتارگاه طیور زریوار به مقدار ۱۰ تن، گوشت قرمز در کشتارگاه دام به مقدار ۲ و نیم تن شامل ۹ لاشه گاوی و ۶ لاشه گوسفندی و دنده، کبد، کلیه، قلب و سایر فرآورده خام دامی به مقدار ۲۷۰ کیلوگرم در مراکز عرضه شهر کشف و شناسایی شد.

رییس شبکه دامپزشکی مریوان یادآور شد: بعد از کشف و ضبط محموله های فاسد شده پرونده تخلف برای خاطیان تشکیل و جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی ارسال شد و محموله های کشف شده در یک مکان مناسب معدوم سازی شد.

وی تاکید کرد: شهروندان از کشتار غیر مجاز دام و خارج از کشتارگاه مورد تایید دامپزشکی خریداری نکنند زیرا احتمال آلودگی به انواع بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام وجود دارد و ضمن خرید از مراکز معتبر نسبت به مهر دامپزشکی بر روی لاشه کشتاری دام و تاریخ تولید و انقضاء روی بسته بندی فرآورده خام دامی توجه کنند.

شهرستان مریوان دارای یک واحد کشتارگاه دام. یک واحد کشتارگاه صنعتی طیور و بیش از ۳۰۰ واحد مرکز تولید،نگهداری وعرضه فرآورده خام دامی تحت نظارت شبکه دامپزشکی است.

مریوان با جمعیت بیش از ۱۵۳ هزار نفری در فاصله ۱۲۰ کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها