سوء استفاده زن جوان از فرزندش

زن جوانی که از آخرین فرزندش به قصد گدایی برای هزینه های اعتیادش سوء استفاده می کرد به کلانتری احضار شد.

سوء استفاده زن جوان از فرزندش

بدنبال گزارش یک فقره کودک آزاری بلافاصله ماجرا از طریق مشاوران و کارشناسان اجتماعی مورد پیگیری قرار گرفت.

زن سالخورده که نگران آینده نوه ۱۲ ساله اش بود، اشک ریزان به مددکاری اجتماعی کلانتری گفت: سال ها قبل عروس و پسرم به مواد افیونی آلوده شدند و به مصرف مواد مخدر صنعتی روی آوردند طولی نکشید که اوضاع زندگی آن ها به هم ریخت و آتش اعتیاد هستی و آینده آن ها را به خاکستر تبدیل کرد.

در این شرایط آن ها در تامین هزینه های عادی زندگی به گونه ای عاجز ماندند که حتی چهار فرزند پسرشان نیز آواره کوچه و خیابان شدند. کار به جایی رسید که پنج سال قبل پسر و عروسم از یکدیگر طلاق گرفتند و پسرم که اعتیاد شدیدی به شیشه داشت به کارتن خوابی روی آورد و تاکنون نیز هیچ اطلاعی از زنده بودن او ندارم.

با کمک همسایگان و خیران، کارشناسان بهزیستی وارد ماجرا شدند و سه نوه ام را تحت پوشش بهزیستی قرار دادند که آن ها هم اکنون در بهزیستی زندگی می کنند و خیلی دوست دارند به زندگی عادی و نزد پدر و مادرشان برگردند اما عروسم نوه کوچکم را با خودش به مکان نامعلومی برد تا او را به مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست نبرند.

خلاصه وقتی دوباره عروس و نوه ام را پیدا کردم که هنوز در مرداب اعتیاد دست و پا می زد. بارها در مراکز ترک اعتیاد بستری شد تا شاید از چنگ این هیولای وحشتناک نجات یابد اما باز هم فایده ای نداشت و او به مصرف این ماده افیونی ادامه داد. اکنون نیز نوه کوچکم که به ۱۲ سالگی رسیده آواره کوچه و خیابان ها شده است تا هزینه های اعتیاد مادرش را تامین کند. این در حالی است که عروسم با مرد معتاد دیگری ازدواج کرد و دختری خردسال دارد که با سرنوشتی نامعلوم رو به روست. با وجود این، عروسم پسرش را هدف آزار و اذیت های شدیدی قرار می دهد تا بیشتر کار کند و مخارج اعتیاد او را بپردازد.

عروس این زن سالخورده با حمایت های مشاوران کلانتری به یکی از مراکز دولتی ترک اعتیاد معرفی شد و آخرین پسر او نیز تحت سرپرستی بهزیستی قرار گرفت تا شاید روزی اعضای این خانواده متلاشی شده در کانون گرم خانواده دور هم جمع شوند.

منبع: ساوالان خبر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها